Mijn pony schuurt zijn staart tegen een boom in de wij, en tegen het schuurtje! Ik heb begin seizoen mijn pony/paard al een deken op gedaan zomerdeken maar hij begint nu gewoon weer! Het ziet er natuurlijk niet uit met wedstrijden, en voor de rest ziet hij er heel verzorgt uit dus het verstoert mijn beeld van hem! (en het is zonde). Hij doet het alleen in de zomer.
Heeft iemand een goede, [misschien wel, voordeelige oplossing??]
xx
Laatst bijgewerkt door Mandau op 06-08-09 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt
He elisa smeer er maar leovet bio huid olie op. En fles kost bij de molenwei 17 euro. Daantje smeer ik er helemaal mee in met een fles doe ik een maand. Dus met alleen die staart kun je er de hele zomer mee doen. En het werkt grandioos. Maar het kan natuurlijk ook aan andere dingen liggen. Welk voer krijg mandau, voer met veel melase kan ook jeuk veroorzaken. Of heeft hij mischien wormen, anders moet je even een keutel weg brengen naar alice dan kijkt ze even na of er wormen in zitten, heb ik laats bij daantje ook gedaan kost 5 euro bij haar.
koetjeboe
Geplaatst: 08-08-09 14:00
astridelise schreef:
Mag ik even vragen wat cojosol is, want mijn Fjord doet dit nl. ook.
Cojosol is een middel tegen zomereczeem of jeuk. Bij het ene paard werkt het wel bij de andere niet, het is vaak een beetje uitproberen.
melanie_h
Geplaatst: 08-08-09 14:06
Ik lees even mee, heb een merrietje die dat ook doet. In het begin dachten we dat ze het deed als ze drachtig was door de hormonen, maar nu heb ik gezien dat ze het ook zo doet. Ze begint altijd pas rond juli ermee. denk niet dat het zomereczeem is want daar beginnen ze normaal gezien veel eerder mee met schuren. Ben nu begonnen met wassen met een teershampoo en insmeren met babyolie, maar ben wel benieuwd naar andere middeltjes.
bento1
Geplaatst: 08-08-09 14:14
ja wij gebruiken ook cojosol tegen schuren
wij hebben er de shampo van de jeukstillende creme en de vliegenspray. normal de cojosol super againist fly,s hebben net bij meneer penders de cojosol knoflook gehaald
ons paard heeft heel erg zomer exceem en sinds we het gebruiken naar drie dagen was er al verschil te zien.
deze week krijgt hij ook de inwendige olie van cojosol dan zie al naar twee weken verbeterde haargroei
wij zijn er heel erg tevreden over.
een paard wat we kennen hoeft niet eens een vliegendeken op en dat dankzij de cojosol
Kijk met baby olie wel uit dat het niet gaan branden in de zon, want dan ben je verder van huis.... Maar als je paard het heel erg heeft. Kijk dan eens in het centrale jeuk en zomer eczeem topic daar kun je namelijk heel veel van leren en er staan veel handige tips tussen.
Mijn paard doet het ook, alleen in de zomer. Wat heel goed werkt is de Sweet Itch van de Welkoop/ Boerenbond. Iedere dag of om de dag inmasseren en dan schuurt ze helemaal niet meer. HEb ook bij anderen gezien dat ze er goede resultaten mee halen. Als ik het 2 dagen oversla begint ze direct weer. Succes!
Ik waste de staart altijd met betadine shampoo, en meestal werd het dan minder. Verder ook veel uierzalf er op, dat hielp tegen de wondjes.
wendyloepie
Geplaatst: 10-08-09 23:51
Ga naar de Tuinen en koop een flesjes jojoba olie en daarnaast lavendel en citronel druppels. Mix een ruime hoeveelheid lavendel en citronel druppels bij de jojoba olie. En smeer dagelijks de inplant van de staart en staartwortel in. Bij mijn fjordje werkt het goed
blandy
Geplaatst: 11-08-09 23:06
bij de welkoop verkopen ze een soort gel dat je erop kan smeren bij ons heeft het goed geholpen.
paarden bij ons doen het ook maar alleen wanneer ze hengstig zijn. niet allemaal hoor. verschilt per paard.
Retlaw
Geplaatst: 12-08-09 09:09
@ Lissy
jannie86 schreef:
misschien ook controleren op wormpjes, daar kunnen ze ook van gaan schuren...
melanie_h
Geplaatst: 12-08-09 09:11
Ik heb de sweet itch gehaald en ben het nu 3 dagen aan het proberen, ik merk wel al dat het helpt. Heb namelijk geen punkstaart meer. maar of ik het nog goed krijg voor de mk laatst van deze maand daar vrees ik voor Ik smeer het wel smorgens en savonds op de staartwortel
Liselot
Geplaatst: 12-08-09 14:50
jannie86 schreef:
@ Lissy
jannie86 schreef:
misschien ook controleren op wormpjes, daar kunnen ze ook van gaan schuren...