hoe bevestig ik het masker van het exceemdeken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rozahorse

hoe bevestig ik het masker van het exceemdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 19:38

Ik heb bij divoza een exceemdeken gekocht waar ook een masker bij zit.
Is een bruine van pagony.
Heeft iemand een idee(foto?) hoe je die aan het deken bevestigd.
Dat moet wel want er zitten riempjes bij.

rozahorse

Re: hoe bevestig ik het masker van het exceemdeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:27

Niemand??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:30

Die moet je als het goed is vastmaken aan een halster. :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:32

Ik had je vraag al eerder gezien en ik weet het wel maar kan het niet uitleggen zo op een forum. Mijn shet had tot voor 3 jaar geleden ook altijd een masker op bij haar exceemdeken. Ik weet wel dat de hals van de deken gewoon tot aan de oren moet blijven zitten. De hals van het masker gaan hier gewoon overheen en dan heb je riempjes op je deken zitten (ergens ter hoogte van de zijkanten van de schoft en die bevestig je weer aan de riempjes die onderaan de hals van je masker zitten. Als je in de buurt had gewoond was ik wel ff langs gekomen. ;)

edit:
En een halster en masker lijkt me erg onprettig voor het dier. En dat is ook niet nodig. Je kan zowel deken als masker aan elkaar bevestigen.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 15:54

oke ik heb een hele lange riem maar als ik die een beetje strak vastmaak kan ze niet met haat hoofd naar beneden maar als die te los is gaat die slap hangen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:58

Kan je eens een foto maken als ze de deken en het masker om heeft en waar de riempjes duidelijk op zijn te zien en deze hier plaatsen? Bij mij kan je de riempjes nl. langer en korter maken dus kan ze haar hoofd alle kanten op bewegen zonder dat het masker eraf schuift.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:53

er is 1 riem die kan je langer maken en dan 2 riempjes die moeten dezelfde maat blijven.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:14

Uhm, ik kan morgen eens kijken hoe het in elkaar steekt. Het is al weer een tijd geleden. Ik moet het masker even zoeken denk ik.. :D

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 06:37

als dat zou kunnen graag.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:06

Aan dat Masker zit toch een lange gesp die je aan de binnenkant van het deken bij de schoft moet bevestigen ...

Het gespje van het masker moet je aan het deken zelf naaien ...

Tenminste dat moest ik doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:04

Naaien? Dat hoeft bij die van mij niet hoor. Het zijn twee afzonderlijke stukken en ik kan me niet herinneren dat ik het masker aan de deken heb genaaid... Het was wel even puzzelen herinnerde ik me maar je kon het vastmaken aan de gespjes die zowel aan de deken als aan het masker zitten. Ik zal vanavond even kijken of ik het masker kan vinden dan zal het me wel weer te binnen schieten. Mijn shet heeft alleen het eerste jaar dat ik haar had het masker op gehad daarna niet meer omdat ze niet meer zo schuurde als voorheen en het dekentje voldoende was.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:08

Jawel je meot wel naaien, 3 klippen; 1 vlak voor de schoft op de hals en twee aan de onderhals, niet tever onder de kaak qua afstand.
Heb in het eczeemtopic weleens tekst en uitleg gegeven.
Zie deze link:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZSA4KLTF.jpg

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:32

Huh? Welke merk heb jij dan? Mijn deken en masker heb ik niet aan elkaar hoeven naaien.
Misschien heeft zij dan hetzelfde merk als jij.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:36

Hey, bedankt voor de foto. Nu weet ik weer hoe het masker aan de deken werd bevestigd. Je doet eerst het masker op en dan trek je deken erover heen. (ik zat verkeerd met dat het masker over de hals van de deken moest het is andersom) Aan de binnenkant van mijn deken zitten dus gespen en die kon je weer bevestigen aan de gespen die aan het masker zaten.

Dit geldt uiteraard voor de deken die ik heb. Ik weet niet of het anders is bij andere dekens. Maar ik heb niets vast hoeven naaien.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:32

oke het moet dus aan de binnenkant.
Eerst het masker en dan het deken.
ik had het andersom gedaan.
bedankt.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:51

Ja sorry, ik zag ook ineens het licht toen ik die foto zag. Aan de binnenkant van je deken moeten dus bevestigingsriempjes zitten die je weer aan het masker kan vastmaken. Succes! Laat je even weten of het is gelukt?

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:05

ja doe ik zeker!

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:57

Mijn pony heeft ook een tijdje het masker op gehad. (de kleinste maat was overigens bij de oren nog veel te groot, zag er niet uit!) Ook zelf de riempjes erop moeten naaien (belachelijk eigenlijk, maargoed). Masker zelf was een drama. De andere paarden vonden het geweldig de sliertjes voor de ogen (tegen de vliegen) er een voor een af te trekken. 'Leuk spelletje! }> ' en doordat er aan getrokken werd, zat het masker constant scheef. Lees: pony kon niets meer zien. Of het masker werd er helemaal afgetrokken of afgeschuurd. Doordat het masker met elastieken banden vast zat kon het zo over het hoofd geschoven worden zonder dat de riempjes los hoefden te gaan, met als resultaat een bungelend masker tussen de benen van je pony. Niet echt de bedoeling dus.
Mijn deken + masker waren trouwens van pagony.
Ondertussen de kap weggedaan en een maat grotere deken aangeschaft. Deze heeft een iets langer halsstuk, maar eigenlijk nog niet lang genoeg. Ik ga nu nóg een maat groter kopen. Dan heb ik dus een pony van 1.20 m onder een deken maat 1.65 staan := (en hij heeft eigenlijk maat 1.45)
Er klopt echt niets van die maten! Zolang het halsstuk lang genoeg is, gaat het redelijk met de exceem.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:00

Is het eigenlijk gelukt rozahorse?