Graag zou ik wat adviezen willen van iemand met hetzelfde probleem als dat ik heb met de vliegendeken.
Mijn pony heeft ieder jaar enorm veel last van alles wat vleugels heeft
Dan heb ik het over de insecten, mijn andere 2 pony's staan erbij en hebben lang niet zoveel last van al dat ongedierte als de deze pony. Een bonte met veel wit.Ik heb haar daarom een vliegendeken omgedaan zodat ze er minder last van zou hebben.
Maar wat ik nu zag heb ik eigenlijk niet eerder meegemaakt.
Namelijk dat vooral dazen onder de vliegendeken zitten op de rug en op haar kont. Dat is natuurlijk ook helemaal niet fijn voor haar.
Ik vraag mij nu eigenlijk af of er meer mensen zijn die hun paard een vliegendeken om hebben gedaan en waar ook de vliegen/ dazen onder zitten.
Ik heb de deken nagekeken op scheuren, maar dat is niet het geval, de deken sluit om haar lichaam heen ik vraag mij dus zowieso al af hoe die beesten onder de deken op haar rug en kont komen. Ook heeft ze een hals om dus via de voorkant zouden ze er ook niet bij kunnen.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik vind het vreselijk om haar zo te zien staan.