wat is een fijn vliegenmasker?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

wat is een fijn vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:12

Mijn paard heeft traan oogjes en snotterige oogjes en een hoop vliegjes er steeds bij.
Dus ik wil voor op de wei een vliegenmasker kopen.

Deze moet zonder halster om kunnen en ik denk dat zonder oren het handigste is aangezien ze vrij grote oren heeft :+

Nu kwam ik deze tegen
Afbeelding

Die lijkt me opzich mooi, goed door heen te kijken voor het paard.
Maar zou dat elastische niet gaan knellen?

Je hebt ook die met een bontrandje maar vind die zo slecht door kijkbaar :P

Moet ook geen fortuin kosten........

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:18

Die met het bontkraagje heb ik voor mijn arabiertje. Die heeft nl hetzelfde "probleem" als jouw paardje. Nu zijn hier vast bokkers die gaan zeggen: Maak gewoon minimaal 1x per dag de ogen schoon en vraag de dierenarts om zalf tegen ontstoken ogen. In mijn geval heeft dat geen zin, want de ogen van mijn paard worden snotterig/geïrriteerd door de vliegen die er bij zitten.
Sinds hij dat masker op heeft, heeft hij nergens meer last van. Ik heb hem dit jaar nog niet om hoeven doen, maar vorig jaar zomer heeft hij het masker het grootste gedeelte van de dag (en nacht als hij op de wei bleef) omgehad en ik heb niet het idee dat hij er last van heeft of er minder door ziet. Die dingen kosten hier maar 7,50 dus ik zou het gewoon proberen als ik jou was!

__Nathalie__

Re: wat is een fijn vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:23

Het komt bij haar ook van de vliegen. Want ze had het niet.
Ze staat 24/7 op de wei. Ze krijgt ook een aantal bulten op haar lichaam dus ze krijgt ook een vliegendeken op. (ze stond bloot)

Maar ze heeft een huid wat snel kapot schuurt (van halster krijgt ze open plekken) dus vandaar dat ik iets zoek wat zacht is wat goed zonder halster blijft zitten.

Die van de foto lijkt me er wel goed uit zien, zacht, maar weet niet of dat knelt....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:28

Cashel crusader mask! Met ruimte voor voorpluk en oren. Je kunt ook kiezen met oren, of met/zonder neusflap. Ik ben er erg blij mee.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:28

het lijkt alsof deze een heel zacht gaas heeft zegmaar. ik zou kiezen voor een wat stevigere die in 1 vorm staat. (heb ik nu, en bevalt super) dit omdat het anders grote kans heeft de ogen te gaan irriteren...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:35

Splash_ schreef:
Cashel crusader mask! Met ruimte voor voorpluk en oren. Je kunt ook kiezen met oren, of met/zonder neusflap. Ik ben er erg blij mee.

Die is me veel te duur. :+

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:44

Maar die met bont ís toch zacht? Mijn paard is ook erg gevoelig op de neus en vooral achter de oren maar juist door dat bont heeft hij geen last van dit masker.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:47

ja maar ik vind dat gaat zo grof, heb het idee dat ze daar slechter door kunnen kijken als dat dunnere.

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:48

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:01

je kan beter dat dikke hebben (zien ze nog genoeg door hoor ;) ) dan dat dunnere... dat irriteert de ogen zoals ik al zei... ik heb idd zo een met dik gaas en bont...

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:53

Ik heb er van de paardendrogist en ben er heel erg tevreden over.Het gaas is stevig en voorgevormd rond de ogen.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:34

Ik vind de supermask een heel goed masker :j Hebben ze bij de paardendrogist denk ik.
Hij blijft goed in vorm, terwijl de ogen van mijn hh masker snel indeuken en in de ogen zitten.

Het lijkt alsof ze er niet goed door kunnen kijken, maar dat is niet zo. Een beetje vergelijkbaar met een zonnebril vind ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:50

Ik doe al jaren met de goedkope maskers (10 euro). Ik neem altijd een maat groter als aangegeven, omdat ik goed de ruimte voor de oogwimpers wil hebben. Af en toe gaan ze in de wasmachine.

Ik heb een Cashel masker gehad, maar daar gingen ze bij de kaaklijn erg zweten.
Ik heb ook nog maskers liggen waar je een losse neusflap op kunt ritsen en de oren wél of niet er aan kunt doen, maar die zijn net een maatje te klein helaas.
Ik ben nu aan het kijken aar een Equilibre Midi masker. Die heeft aan de binnenkant over de neus en voor de oren hele zachter verdikte randen aan de binnenkant, zodat het masker van zichzelf al wat 'hoger' komt te liggen.
Kosten bij Divoza 40 euro, maar een beetje op ebay kijken levert al flink wat voordeel op :D

wendjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:44

De maskers met het bont. zijn goedkoop en daar hebbe de paarde het minste last van. Ik heb ze ook al jaren en me paardje heeft gelukkig geen last meer van der oogjes.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 12:12

Ik heb er vanmorgen 1 gekocht. 1 met oren. Had niet verwacht dat ik die om mocht doen maar ze was erg braaf.
Een donkerblauwe. Het gaas is voorgevormt bij de ogen.
Zal vanmiddag even een foto plaatsen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 15:33

deze is het geworden

Afbeelding
Afbeelding

Ik had niet gedacht dat ik die op zou krijgen met oren maar dacht als het niet lukt ruil ik m wel. maar ze deed totaal niet moeilijk :D

Bij de ogen zit een naadje zodat het omhoog blijft staan. Verder is het niet dat hele stugge gaas om zo maar te zeggen.

Nu maar hopen dat ze hem omlaat in de wei

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:20

ik heb een zwarte van HH...met bont omringd....had eerst die van de foto die je liet zien , maar dan met oren, maar was er niet tevreden over want hij ging superveel zweten door dat elestische spul... terwijl hij met bont veel minder zweet!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 18:27

Die ik nu heb heeft fleece.
Moet alleen een stuk van de sluiting (klitteband) afknippen. Want die is veel te lang.
Kwa lengte moet ze deze maat wel hebben maar kwa omvang had hij wel iets kleiner gekunt.
Straks maar eens kijken of ze hem nog om heeft :D

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:12

Ik heb voor mijn volbloed, die een erg dunne en gevoelige huid heeft, de Field Relief Midi van Equilibrium.
Zeer zacht onderlegd, goed verstelbaar en bovendien erg makkelijk schoon te maken.
Fleece en bont (Zowel echt bont als nepbont) gaat bij hem snel zweten en als daar dan weer zand o.i.d. tussen komt, krijg je weer van die nare schuurplekjes.
Het masker is niet goedkoop (E 34,95 bij De Paardendrogist), maar is nu 2 jaar in gebruik en ziet er nog als nieuw uit. Voor hem een uitkomst en voor mij een duurzame oplossing.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:18

Ik heb voor mijn volbloed de vliegenkappen van Eurostar..
Ben zeer tevreden over de ze kappen!!!
Hiervoor had ik die van HH maar bij deze vond ik dat het elastiek snel uitgerekt was!!!

Afbeelding
Niet zo heel duidelijk.. :o

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:51

Nou voor zida is het niks.

Ze had m af gedaan. Toen weer op gedaan, werd ik gebeld dat ze door het draad heen wou komen ze werd helemaal gek met dat ding op....... Dus laat m maar af, dan maar vliegen in der ogen...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:06

HAR-->SV

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:18

@Yetse : blij te lezen dat ie jou dus goed bevalt. Wat ik ervan zag toen ik hem in mijn handen had bij Divoza beviel me ook goed (op de prijs na ;( ).
Overigens is ie bij de PD nu in de aanbieding (-10%)

@__Nathalie__ : kijk er eens goed naar of hij bij de ogen wel helemaal goed zit. Ik zou niet zo snel opgeven, vliegen in de ogen kan leiden tot vervelende ontstekingen nl.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 09:21

ja maar een paard door het draad geeft vervelendere situatie.
En de staleigenaar was er ook niet blij mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:22

Dat snap ik, misschien in een beter omheinde omgeving aan het masker laten wennen ??