Er zullen vast wel wat topics hierover lopen maar ik heb even gezocht en kan geen antwoordt op mijn vraag vinden, dus hier komt hij:
Ik heb een fjordje van 21 jaar, en hoe ouder ze wordt hoe meer "jeukende bulten" ze krijgt, dit heeft ze zelfs een beetje in de winter!
Er is al een dierenarts bij geweest maar deze weet het ook niet precies was het is, vermoed vliegen..
Erg lastig dus, ik heb ook al allerlei middeltjes geprobeert..
Het valt me wel op dat ze erg last heeft van vliegen, ik denk ook dat die bulten er door komen (er zitten er vaak veel op dezelfde plek en ze jeuken heel erg, worden dan had en het korstje valt eraf en er blijft een bultje over met in het midden een deukje) Maar dat weet ik dus niet zeker.
Het kan ook iets van binnenuit zijn door een of andere infectie maar dat lijkt me heel erg stug (de dierenarts vind die hypothese onzin)
Het lijkt me zoeizo verstandig om een goede vliegendeken aan te schaffen, het probleem is alleen mijn pony heeft nooit met deken gelopen, ik vind het ook wel eng om hem op te laten als ik weg ben (ja erg raar ik weet het, maar ik ben gewoon bang dat ze in de knoop komt oid
)Ik zie veel paarden met die eczeemdekens lopen en deze zien er lekker comfortabel uit, geen losse flappen e.d. dus ik dacht dat dat misschien wel een goede oplossing is! ook zag ik dat ze scheurvast zijn, dat is wel handig want ze spelen veel en zijn met zn 3en..
Wat vinden jullie?
Is zo'n eczeem deken ook warm?