Vliegenmasker en een pestende buurman

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smillie_

Vliegenmasker en een pestende buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:24

Wij hebben een vliegenmasker gekocht voor een van onze ruinen aangezien die erg lang last gehad heeft van een wondje aan zijn oog.
Hij zit er niet mee in om het op te hebben, dus wij dachten dat het een goede oplossing zou zijn.
Nu staat zijn maatje (ook een ruin) op de weide naast hem, met een enkele draad tussen hen.
Directo is een echte speelvogel en elke keer weer krijgt hij dat masker van Kazan zijn hoofd.

Heeft er iemand enig idee hoe we dit kunnen voorkomen?

We hebben zelf al gedacht een extra draad te zetten, maar dat gaat niet omdat ze een soort gezamelijke schuilstal hebben.
De draad loopt midden door die 'stal' dus daar kunnen we ze geen meter uit elkaar halen, omdat ze dan maar erg weinig plaats meer hebben om hieronder te staan.

Iemand suggesties?

Liezel1

Re: Vliegenmasker en een pestende buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:26

heb je gezien hoe hij het masker eraf krijgt?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:26

ik stik altijd een stukje velcro op die vliegenmaskers. bovenaan tussen de oren op het masker vaststikken en dan dichtdoen om het halster heen ;-)

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 14:15

Ik heb het zelf nog niet gezien nee, de eigenaar wel al.
Maar ze prutsen dus aan elkaar en op een of andere manier krijgen de de velcro los ofzoiets...

Onze paarden dragen normaal geen halster, deze helemaal niet omdat die een gevoelig huidje heeft, als het niet anders kan gaan we het zo wel doen hoor.

Nu regent het gelukkig dus heeft hij weinig last van de vliegen

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:20

even een paar keer een klodder anti-bijt erop smeren? op plek waar hij hem meestal vastpakt...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:07

Zij, dat zat ik ook te denken, sambal of cribox, maar je zit met het probleem dat het wel het hoofd is. Dat spul wil je niet in de ogen van je paard hebben. Daarom vroeg ik of ze kon zien waar hij hem vastpakte....

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:35

Jammer dat het nu examens zijn (kan even niet gaan) maar daarna zal ik eens gaan observeren.

Zijn er nog andere ideeen? eigenaar is niet zo voor smeerseltjes, gebruikt zelfs zo weinig mogelijk vliegenspray oid

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:17

Liezel1 schreef:
Zij, dat zat ik ook te denken, sambal of cribox, maar je zit met het probleem dat het wel het hoofd is. Dat spul wil je niet in de ogen van je paard hebben. Daarom vroeg ik of ze kon zien waar hij hem vastpakte....

ja, maar ik neem aan dat dat bij een rand is. niet bij de ogen iig, dat zal het andere paard niet toelaten. die zal zjin hoofd dan echt wel een stukje wegdraaien...

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:09

Inderdaad, misschien wat anti bijt op de randjes smeren.
Of nog beter wat je zelf ook al zegt, even gaan bespioneren en zien waar het andere paard het masker vast pakt.

Miss__Sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:35

Hmm, in't oog gaan houden hoe die het er af krijgt is handig om te weten maar ik zou niet enkel op dat punt anti bijt smeren als je dat van plan bent want wss is die wel zo slim nog een ander punt te vinden om het eraf te krijgen.
Dus misschien kijken naar zijn tactiek en dan even bekijken hoe die het nog kan met die tacktiek :)