Ik heb dus vandaag mijn eerste vieze stinkie goedje gemaakt
Azijn (witte natuurazijn) +/- 750 ml Knoflooktenen in stukjes gesneden Sterk getrokken thee +/- 500 ml 200 ml citroensap
Dit heb ik bijelkaar in een 1/5 liter fles gedaan en ga het straks uitproberen, ik laat wel een reactie achter. Dit weekend ga ik het grote bos in dus ben benieuwd hoe het met de dazen zal gaan.
Er zijn er veel die er ook Dettol bij doen maar ik ben niet zo kapot van iets chemisch erin, al schijnt het goed te werken maar ik probeer het lieve eerst zonder.
Ik heb vorig jaar zelf vliegenspray gemaakt, maar dat stonk zo vreselijk, dat ik helemaal niet goed werd van die lucht (Dat 'recept' wat toen eens op bokt stond) Ik koop dit jaar gewoon lekker mijn vliegenspray! Ruikt veel lekkerder
Dag Loe's Corner: werkt het mengsel? Want dan ga ik het ook proberen...
groetjes
Butsmuts
Geplaatst: 10-06-09 11:21
xMarloes schreef:
mijn recept;;
1 derde dettol 1 derde witte azijn 1 derde water
haha, en het werkt goed ;d
AMEN!
Miryamk
Geplaatst: 10-06-09 11:22
Ik heb het recept wat hier vorig jaar op bokt is besproken gemaakt. Het werkt echt heel erg goed! Ik zou even het linkje opzoeken. [SV] super zelfmaakrecept voor vliegenspray
50cc dettol 150cc witte natuurazijn 800cc water 10 druppels citronella olie van chi 10 druppels teatree olie van chi evt 10 druppels hertshoornolie ( voor dazen )
DaisyDarling
Geplaatst: 28-06-09 13:11
tylando schreef:
voor 1 liter insectenspray:
50cc dettol 150cc witte natuurazijn 800cc water 10 druppels citronella olie van chi 10 druppels teatree olie van chi evt 10 druppels hertshoornolie ( voor dazen )
doe ik ook! Stukjes knoflook in de thee laten trekken wil ook helpen!
Ik maak het met water en azijn (ongeveer half om half) en wat druppels teatreeolie en cederolie (op driekwart liter van het totaal). Het stinkt niet enorm maar werkt volgens mij wel (voor zover er uberhaupt iets werkt)
Wendel
Geplaatst: 03-07-09 21:49
xMarloes schreef:
mijn recept;;
1 derde dettol 1 derde witte azijn 1 derde water
haha, en het werkt goed ;d
Hier ook een die het gebruikt. Ik ben er erg over te spreken