Omdat we helaas deze week voor onze tinker een vliegenmasker/zonlicht werend masker moesten aanschaffen ben ik eigenlijk verbaasd over de grote hoeveelheid maskers met kleurtjes, opdrukken, figuurtjes ed. ik kan me niet voorstellen dat al die extra poespas het voor een paard prettig maakt om doorheen te kijken. En alleen omdat de baas het zo hip vindt staan.
Ik heb zelf een bril en vind het al irritant als er een vuiltje op zit. Ik zou zelf helemaal gestoord worden denk ik als ik de hele dag tegen een schots ruitje of een ogenopdruk aan moest kijken. En heb ook flink moeten zoeken naar een dun egaal zwart masker dat zijn zicht zo min mogelijk beperkt.
Een paard ziet van dichtbij toch minder scherp als ons, dus misschien maakt dat niet uit?
mirror666
Geplaatst: 18-05-09 16:36
ik had zo'n masker met ogen, en aan de binnenkant was hij gewoon egaal gekleurd de opdruk zat écht alleen aan de buitenkant van 't gaas bij die geen probleem dus
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-09 16:44
De opdruk zit aan de buitenkant dat weet ik maar daar kijken ze toch ook doorheen of zie je daar als je er zelf doorheen kijkt niets van?
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-05-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
nee ik zag er hélemaal niets van alleen een heel licht kleurverschil.. maar dat was echt amper de moeite waard en zag je alleen omdat je wíst dat daar de wenkbrauwen zaten
Ik weet ook niet of je aan een paard iets merkt maar of je er geen vervormd beeld door krijgt. Ik heb ook die met schotse ruitjes gezien en daar zou ik zelf behoorlijk draaierig van worden om daar de hele dag doorheen te moeten kijken.
het liefst zou ik helemaal niets op doen maar helaas hebben we nun weinig keus.
mijn oude verzorgpaard had er helemaal geen last van, hij stak zijn hoofd er ook gewoon snel doorheen. welke figuren er ook op zo'n vliegenmasker stonden, vergeet niet dat een paard heel anders ziet dan een mens.