welk vliegenspul werkt het beste??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

welk vliegenspul werkt het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 10:55

welk vliegenspul werkt nu het beste
ik heb al heel veel geprobeerd en gebruik momenteel al weer zo n 2 jaar bremse bremse omdat we hier ook heel veel dazen hebben)op dit moment gelukkig nog niet'
afgelopen zondag een buitenrit gaan maken welke verschrikkelijk geteisterd en verpest werd door de vele muggen
ik had mijn paard helemaal ingespoten met bremse bremse en dan nog een vliegendeken met hals maar mijn paard werd helemaal gek van de muggen
vervolg; heel vlug naar huis; een gespannen paard wat op ontploffen stond en zowel paard als ik onder de muggen bulten.
paard voornamelijk onder zijn buik en op zijn hoofd
ik had gisteren hier op bokt iets gelezen over een nieuw product dus maar meteen de gratis proefverpakking besteld
http://www.zzimply.com/index.php?action ... 20&lang=NL

maar wie weet het perfecte middel tegen muggen, dazen enz==

miccamaaike

Re: welk vliegenspul werkt het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:57

Volgens mij gebruikte ik altijd Veerust. Is volgens mij eigenlijk ook voor koeien etc. maar werkt goed!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 10:57

veerust heb ik ook wel eens van gehoord en gezien maar dit is idd voornamelijk voor vee en volgens mij niet geschikt voor paarden toch

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:59

Veerust is prima geschikt voor paarden. De reden dat er alleen voor koeien opstaat heeft te maken met de EU registratie.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:01

Wat heel goed werkt, stond een keer een proef in paard&sport, is die atex-daas spray... Hij stinkt heel erg maar blijft wel een aantal dagen zitten! Die vliegen, muggen, horzels etc. worden elke keer weer resistent voor die sprays, maar deze blijft wel goed werken!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:04

Caira schreef:
Veerust is prima geschikt voor paarden. De reden dat er alleen voor koeien opstaat heeft te maken met de EU registratie.

ok, misschien dat ik dat toch maar eens moet proberen dan

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:05

jenny19 schreef:
Wat heel goed werkt, stond een keer een proef in paard&sport, is die atex-daas spray... Hij stinkt heel erg maar blijft wel een aantal dagen zitten! Die vliegen, muggen, horzels etc. worden elke keer weer resistent voor die sprays, maar deze blijft wel goed werken!

is dat die witte fles met zwarte tekst en wat rood
want zo ja dan heb ik die ook al eens gehad en geprobeerd

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:05

Of gewoon niet 's avonds rijden. Overdag is nog geen vlieg of daas te zien.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:08

Ik vind dat Veerust niet zo'n heel goed middel is. Misschien wel als je het opspuit voor ze de wei in gaan, maar met rijden, als de paarden wat beginnen te zweten, is het er zo weer af.
Eigenlijk vind ik dit van alle vliegenmiddelen. De beste die ik tot nu toe gehad heb is idd de atex daas spray. Deze blijft redelijk lang zitten, maar ook met deze als je paard echt begint te zweten, helpt hij niet voldoende meer.
Heb dus ook idd zo'n proefmonster aangevraagd en hoop dat dit echt goed gaat werken. Is zo jammer, staat mijn paard eindelijk vlak bij het bos, kun je er nog niet normaal rijden door alle prik beesten. Niet leuk!!!!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:10

De atex daas spray zit in een bus met geel met groen.
@ Caira, hier zitten overdag ook al echt wel beesten hoor. Weet niet wat het zijn, maar ze gaan allemaal onder de buik vd paarden zitten en ze krijgen enorme bulten van het bijten. Iemand enig idee wat voor monstertjes dit zijn?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:13

Ik heb nu Absorbine Ultrashield:
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... ProdID=127

Weet nog niet of het werkt, maar ik had er goede verhalen over gehoord.

Ik gebruik verder altijd Atex, maar wil de bovenstaande proberen omdat het langer houdt, en de vervelende zomereczeemmugjes misschien ook wel op afstand blijven.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:14

dat zijn denk ik geen dazen, die gaan meer voor hals en billen. En ik heb er nog geen gezien en mijn paard is redelijk panisch als ze een daas hoort, voelt of ziet. (gaat compleet door het lint)
Wel zitten er bij ons een soort muggen en die hangen vnl onder de buik en tussen de billen. Hier helpt de Atex-daasspray niet zo goed voor vind ik. Dus gebruik nu iets zelf gebrouwen op basis van groene thee, dettol, azijn, eucalyptus en thijmolie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:22

Caira schreef:

Dat had ik dus ook opgemerkt. Het is alleen wel vervelend, met name in de zomer, dat het overdag ook gelijk het heetst van de dag is .. Ook niet altijd even fijn.

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:24

Ik heb nog steeds geen enkele ontdekt waarbij de vliegen echt helemaal wegblijven. Maar we hebben een hoop getest en Bremse Bremsen werkt tot nu toe nog het beste!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:31

ik gebruik ook atex alleen heb ik schimmels en het is bruin spul. Geeft van die heerlijke vlekken op mijn paarden en stinkt enorm. Veerust heb ik ook een tijd gebruikt maar dat werkt niet zo. Ook zijn mijn huidige paarden niet blij met het geluid dat het geeft.
Als ik 's avonds niet rij dan staan mijn paarden doordeweeks stil want ik kan overdag niet.
ik zoek nu een middel wat en werkt en geen vlekken afgeeft.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 14:35

Caira schreef:

ik rijd nooit savonds in de bossen
afgelopen zondag was ik om half 1 in de bossen en het was echt niet meer te doen zoveel muggen dat er waren :(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 14:36

knockout1 schreef:
De atex daas spray zit in een bus met geel met groen.
@ Caira, hier zitten overdag ook al echt wel beesten hoor. Weet niet wat het zijn, maar ze gaan allemaal onder de buik vd paarden zitten en ze krijgen enorme bulten van het bijten. Iemand enig idee wat voor monstertjes dit zijn?

bij ons zijn het mugjes met eengekluerd lijfje lijkt het wel groen/rood
en ze steken behoorlijk en idd; ze zitten soms met tientallen/honderden onder de buik vd paarden

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:32

ik gebruik altijd Phaser, die werkt echt perfect :)

talita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:36

Hertshoornolie gemengd met water
werkt super maar is niet aan te raden op schimmels heb ik gehoord dat schijnt vlekken te geven

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:37

hertshoornolie maakt inderdaad vreselijke vlekken :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:41

Ben zelf geen fan van Veerust aangezien er chemische rommel in zit, ongeacht of het werkt of niet gebruik ik het niet.
Atex daasspray helpt idd erg goed (geur is wel érg aanwezig trouwens %) )

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:47

Gebruik al een tijd Sectolin muggen/dazenspray (weet de exacte naam niet0. Daar zit ook hertshoornolie in. Ik vind dat het prima werkt. Maar is inderdaad wel donkerbruin.

Mijn paard staat 24/7 buiten, dus 's avonds wil ik ook niet dat ze daar door dazen wordt gestoken...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:39

Ik gebruik zelf atex-daas spray , stinkt alleen wel erg maar hij helpt wel ontzettend goed !

natachabokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:25

Atex daas spray vind ik tot nu toe de beste anti vliegenspray die ik tot nu toe heb gebruikt. Veerust vond ik het minst goed werken van alle spray's die ik heb uitgeprobeerd

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:27

Ik had altijd héél klein beetje hertshoornolie gemengd met water/citroensap en al die meuk.
Stonk een uur in de wind maar geen beest te zien (en nog een stuk goedkoper als bremsen bremsen en atex etc..)