Last van vliegen; alléén tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleming

Last van vliegen; alléén tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:30

Hallo!

Sinds vorige week heeft mij paard tijdens het rijden nogal veel last van vliegen e.d. Hij zwaait constant met zijn staart, blijft tijdens het rijden ineens stilstaan om te kunnen schudden. Trilt ook de hele tijd zegmaar en schopt met zijn voeten om vliegen te verjagen zegmaar. Maar, in de stal heeft hij totaal geen last en op de wei ook niet heb ik het idee, aangezien hij geen één bultje heeft van een steek ofzo iets dergelijks. In ieder geval, de andere paarden op stal hebben ook nergens last van, ook niet tijdens het rijden.

Ik heb hem al ingespoten met twee verschillende anti-vlieg dingen, maar dat haalt niets uit. In galop heeft hij er uiteraard niet zo'n last van. Ik weet dat het doet denken aan aanstellerij zo, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een paard bewust spastisch naar vliegen gaat slaan die er dan niet zouden zitten.

Dat trillen doet me ook denken aan vliegeneitjes, ik weet niet of dit zou kunnen? Ik heb hem gister ook eens helemaal flink in de shampoo gezet, maar dat heeft dus ook niet veel uitgehaald.

Ik vroeg me dus af wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen?

Xx Charelle.

jeartsa

Re: Last van vliegen; alléén tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:10

het is moeilijk tegen te gaan hoor,zeker als je dicht bij de bossen woont,een tip in de morgen vroeg gaan rijden.

Liselot

Re: Last van vliegen; alléén tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:33

tja, het is ook wel logisch. met rijden word je paard warm en gaat zweten, daar komen meer beesten opaf.

er bestaan vliegendekens waarmee je kan rijden, dat kan wel eens een uitkomst zijn.

hertshoornolie werkt ook erg goed (met watje een aantal strepen op je paard maken), maar dat geeft wel bruine vlekken, dus staat niet zo mooi

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:40

Jah, dat wel. Maar het is al zodra ik erop ga zitten en hij nog niet zweet. En andere jaren had hij er bovendien geen last van. Binnen dan, in de bossen wel natuurlijk.

Jah, vroeg rijden zit er voor mij niet in, aangezien ik nog geen rijbewijs heb en ik dus gebracht moet worden. Op de fiets te ver. Dus dat is allemaal wel nadelig...