Zou een coolerdeken helpen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wegbenik

Zou een coolerdeken helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:51

Iedere dag na het rijden is mijn paar Angel helemaal bezweet. Ze staat overdag op het land, maar soms waait er zo een rot windje en wil ik haar liever niet nat buiten zetten. Dit in verband met de spieren. Maar als ik haar op stal zet zonder deken, dan droogt ze zo ongelooflijk slecht, aangezien in het in de stal uit de wind natuurlijk best op temperatuur is. Nou weet ik dat er coolerdekens bestaan, alleen weet ik niet hoe die dingen nou werken. Helpen ze nou om je paard verantwoord af te laten koelen, en versnellen ze dit? Of is het meer een zomerdeken??

Ik hoor graag jullie tips!

Marieke_K

Re: Zou een coolerdeken helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:46

Waarom een deken op doen met een beetje zweet? Daar gaat ze niet dood van hoor ;) Van regen wordt ze ook nat en daar kan ze ook tegen :) Het is veel beter om je paard goed op adem te stappen en dan gewoon bezweet buiten te zetten. Ze kan ook wel eens flink rennen op de wei en dan bezweet zijn, heeft ze toch ook geen last van?

Een coolerdeken is een deken die je om kan laten zonder dat ze het warm krijgen, een soort zweetdeken eigenlijk waar ze supersnel onder opdrogen. Deze dekens kan je vaak tot 20 graden op laten zonder dat het paard het te warm krijgt zegt men.

Persoonlijk vind ik een deken op de wei niets, een paard is niet van suiker en kan best wel tegen een beetje wind en kou :)