paard erg druk hoeveel voer als die op zomerweide staat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

paard erg druk hoeveel voer als die op zomerweide staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 19:42

Mijn paard is erg druk de laatste tijd,sinsdien hij op de zomerweide staat zo'n 9 uurtjes per dag ,rest op stal,krijgt 1x per dag iets kuil bijgevoerd ,voor savonds op stal,en 2x daags halve schep brok...is dit teveel?ging vandaag rijden buiten,zat geen rustige stap in,maakte zich erg druk,erg zweten,wou alleen maar galoperen en bokken..wat moet ik veranderen ?rijdt hem zekers 4 x in de week!! recreatief en wat lichte dressuur.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:10

in het voorjaarsgras zit veel energie. ik zou even brok minderen, tot hoogstens een handje als hij tegelijkertijd met de anderen gevoerd wordt (ivm onrust bij voeren als hij overgeslagen wordt)
Mijn pony was toen ik hem net had ook niet gewend aan gras en die veranderde ook in een druktemaker en driftkikker als hij dan ineens in de weide kwam te staan.

Nu is hij het gewend, en krijgt uberhaubt alleen een beetje krachtvoer na het rijden voor het idee, dus is het geen probleem meer.

kiddes

Re: paard erg druk hoeveel voer als die op zomerweide staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 11:07

bedankt voor de reactie joyce B!!we voerden toen hij pas op het gras stond eerst 2x daags een kwart schep brok,voor mijn gevoel ging dat goed,we hebben het toen verhoogd omdat hij erg sloom nog was vandaar,maar merkte gisteren toch echt na 1 week verhogen dat er meer drukte in zat,en geen rust meer in zat.maar een handje brok is wel genoeg dus...