Regendekens met hele hals

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny1997

Regendekens met hele hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:15

Heej mede bokkers,

Ik zoek voor van de winter een 0 grams regen deken met een hele hals losse of een vast maakt niet uit.
het liefst een van een goed merk zo als Horseware mag ook van een ander merk
mijn merrie staat hele dagen buiten, en ik wil haar a.s. winter laten scheren want ze zweet altijd ontsetend erg met rijden enzovoort, ( wil de helemaal laten scheren ) raden jullie aan om dan een dikkere hals er los bij de kopen ? want ik heb nog allemaal dekens liggen en die heb ik van de winter nieuwe gekocht dus dat is zonde om die zomaar weg te doen en niet te gebruiken. En ik heb het liefst een deken met 3 singels. en het liefst niet te duur want ik moet ook nog andere denkens hebben

dus het is
1.) o grams regen deken met een hele lose of vaste hals
2.) gewoon een lose dikkere hals kopen voor mijn merrie,

Wat zouden jullie doen ?

Al vast bedankt :D

P.s. waneer is het trouwens de beste tijd om te gaan scheren ?

Judje

Re: Regendekens met hele hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:34

Verplaatst van HAR naar SV.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:36

Wil je die deken dan over je andere dekens doen?
Want alleen een 0 grams is te koud bij een geschoren paard.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 12:36

ja ik wil de deken over mijn ander denkens heen doen ja, ik weet dat dat te koud ik whaha

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:49

als je een deken koopt 0 grams om er dan dekens onder te leggen, moet je wel goed kijken naar de maat, want het kan goed zijn dat je een grotere maat moet halen dan.
Als je met laagjes werkt is het vaak ook warmer.
Heb je ook gewone dekens met hals? Als je dit niet hebt zou ik een dikkere hals kopen voor op het 0 grams deken te doen.

Ik heb mijn paard in december geschoren. Ik heb hem maar 1 keer moeten scheren. maar vaak scheren de mensen al in oktober. hangt er ook een beetje vanaf wanneer je paard zijn wintervacht doorkomt.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:32

De meeste halsdelen zijn al niet of minder gevoerd. Zo heb ik bijvoorbeeld een Bucas Irisch tunrout full neck. De deken zelf is in 300 grams, het vaste hasldeel is 0 grams.
Ook de losse halsdelen zijn vaak minder dik dan de bijpassende deken. Veel 0-grams regendekens hebben wel gewoon ringen om een halsdeel aan te bevestigen.
Zo heb je bijvoorbeeld de HKM profi dekens die in verschillende diktes verkrijgbaar zijn, hier zijn zowel gevoerde als ongevoerde halsdelen bij.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:42

oke super bedank voor je reactie, maar ik weet nog steeds niet zo goed wat in moet doen, dus gewoon een regendeken met een hals kopen en dan over mijn ander dekens heen doen

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:44

Ik heb slecht ervaringen met een vaste hals, mijn manen zijn de eerste 15cm kompleet afgeschuurd

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:55

dus ik kan beter een losse hals kopen voor bij mijn ander dekens?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:59

Ik zou helemaal geen hals doen idd, het kost je je manen en een warm en droog lijf is belangrijker. Ok de haren op de hals worden wel weer iets langer na het scheren als het lijf. Maar als je gaat dan zou ik voor een losse hals gaan, ongevoerd is prima.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 21:22

ja ik moet wel aan een hals beginnen omdat ze dus hele dagen buiten staat ook in de winter iedere dag, ze gaan wel in de nacht naar binnen hoor

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:20

ik zou een regendeken met losse hals. Zoals eerder vermeld is een halsstuk nooit zo fel gevoerd als de andere deken en't voornaamste is eigenlijk dat de hals droog blijft en niet te snel afkoeld door de wind.
Als je er andere dekens wil onderleggen dan kan het misschien zijn dat je een grotere maat nodig hebt. Ik heb bv altijd dekens met 175 onderlengte (BR, Lamicel, HH, S&K), maar m'n regendeken (Horseware Amigo) is 183cm (ik weet de juiste inchmaat niet direct). deken is iets te ruim op zich maar met een staldeken eronder prima.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:26

Okee dan, ja ik heb mijn o grams regen deken ook altijd grooter idd ik ben ook aan het kijken naar een horseware deken ja maar hier liefste niet te duur heb het geld niet op mijn ruggroeien jammer genoeg, ik wil der dan ook 1 met een losse hals maar die kan ik helemaal niet vinden, dat er dan ook met van de bevestings ringetjes

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:38

wie weet er dus een horse ware deken met bevetigings ringetjes voor een hals ? :D