help Ivanhoe deken al stuk??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

help Ivanhoe deken al stuk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 21:47

Hallo allemaal,

Deze winter eindelijk een Ivanhoedeken gekocht, wat was ik blij voor mijn Tinker, dit jaar zou ik zeer zeker op tijd zijn EN een supergoede deken om erop te leggen. Met passen was ik in de zevende hemel, eindelijk een goede pasvorm!
Nu was ik al in Maart, dus al vroeg met de eczeemdeken want ik zit in het bos en mugjes zie je hier heel snel.
Nu had hij na een paar dagen al zijn achterste band van zijn rechterachterbeen gescheurd van de deken.... even 3 keer slikken en even kwaad gemaakt achter de naaimachine en die kon niet meer los...dacht ik... de week was nog niet om... andere kant zelfde probleem, finaal uit de voering gescheurd, plus de andere superdik en sterk genaaide kant finaal eraf.... het lijkt gewoon onmogelijk omdat het niet te strak en zeer zeker niet te los zat... Ik was eigenlijk een beetje aan het koken...zo'n dure deken... nu zijn we een maand verder en zit de rugnaad waar de 3 buikbanden doorheen lopen allemaal los, dus ik kan de buikflap niet meer op zijn plek houden, voor de gesp is uit de naad gescheurd ( waar je de deken mee kunt stellen) en het viel mij op dat de deken alsnog met dragen een beetje naar achteren zakt. Daarbij blijft de bovenste gesp waar de hals bovenin mee vastgegespt zit, niet zitten waardoor er toch een gat ontstaat tussen zijn vliegenmasker en zijn hals...
Nu blijft in de stof ook al zijn winterhaar zitten, terwijl ik hem verwoed met borstels etc. te lijf ben gegaan...

Zijn er mensen met dit probleem bij de Ivanhoe deken? Ik zie nu met angst en beven de zomer tegemoet, ik ga heel de deken nu als hij uit de was is maar helemaal alle naden dubbel na naaien, maar ik vind het waardeloos. In de goedkopen vliegendekens met hals ( die ook zgn. als eczeemdeken verkocht worden) had ik wel eens een scheur/winkelhaak, maar dit vind ik ernstig..

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zal morgen nog even op ivanhoedekens zoeken hier in het forum, kijken of er nog meer van die onmogelijke beesten zijn *diepe, diepe zucht...

Kimberly_83

Re: help Ivanhoe deken al stuk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:58

ik heb een halsdeken van ivanhoe en daar zitten ook de eerste gaatjes al in!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:35

ik heb zelf geen ivanhoe deken gehad, maar ik heb wel een stalgenootje die z'n deken heeft gehad.
ze heeft nu een deken van bucas (volgens mij) en die gaat al jaren mee.

misschien is dat voor de volgende keer een optie

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:00

is het niet iets om met de deken terug te gaan? lijkt me niet normaal dat zo'n dure deken zo snel stuk gaat als je paard geen gekke dingen doet!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:05

ik heb als reserve nu de nieuwste deken van Premiere gehaald ( zomereczeemdeken, blauw) ... het is nu zondag en ik heb de deken vrijdagavond op gedaan... nu is weer achter de beenelastiek afgescheurd... Voordeel is wel van zo'n deken dat de stof niet zo dik is en deze wel onder de naaimachine gaat.... wat een ellende, ik ben al geen dekenmens... Ik heb gewoon een maf paard ofzo..