is er hier iemand met een geniaal recept om die eeuwige muggengroepen uit te roeien?
echt van die grote groepen hangen hier boven de wei, echt SUPER irritand
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
blue_kim schreef:een recept om ze te bestrijden weet ik niet, wat je wel kan doen is inderdaad knoflook. ik geef altijd knoflook olie, hoef je 2 druppeltjes per dag over het voer te doen, werkt echt super. knoflookpoeder of die schilfers hebben bij mijn paarden amper effect gehad.
ik spoot het alleen in de manen(beetje) en de staart (volledig)
Jolliegirl schreef:Met rijden? Dan ziet ze niets meer.Vliegenmasker? als zij aangeeft er zo onwijs last van te hebben... kan je het beter verhelpen dan het beperken..
) en dat werkt eigenlijk erg goed en werkt zelfs een paar dagen. Het werkt tegen diverse insecten, maar weet niet of muggen daar ook onder vallen.

Sabbientje schreef:Jolliegirl schreef:Met rijden? Dan ziet ze niets meer.Vliegenmasker? als zij aangeeft er zo onwijs last van te hebben... kan je het beter verhelpen dan het beperken..
Daarnaast heb ik 1 keer een vliegenmasker omgehad bij haar en die heeft het 5 minuten overleefd.
Helaas is een vliegenmasker dus geen optie.
Op de wei staat ze, als er veel vliegen zijn, met een touwtjes frontriem aan haar halster. maar dat lijkt me ook niet echt werken aan een hoofdstel.
(heb overigens liever niets om in de wei, maar vorig jaar had ze ontstoken ogen door de vliegen dus ik moest toen wel)

)
)

)
Sabbientje schreef:Jolliegirl schreef:Met rijden? Dan ziet ze niets meer.Vliegenmasker? als zij aangeeft er zo onwijs last van te hebben... kan je het beter verhelpen dan het beperken..
Daarnaast heb ik 1 keer een vliegenmasker omgehad bij haar en die heeft het 5 minuten overleefd.
Helaas is een vliegenmasker dus geen optie.
Op de wei staat ze, als er veel vliegen zijn, met een touwtjes frontriem aan haar halster. maar dat lijkt me ook niet echt werken aan een hoofdstel.
(heb overigens liever niets om in de wei, maar vorig jaar had ze ontstoken ogen door de vliegen dus ik moest toen wel)
als je er niks door kan zien zouden die dingen neit in omloop zijn want dan wordt menig paard gek! blue_kim schreef:heb je zelf wel eens door een vliegenmasker gekeken, ik wel namelijk maar alle maskers die ik gehad heb kon ik prima doorheeen kijken, dus als jou paard dan niks ziet met rijden zou ik eerder zn ogen een laten nakijkenals je er niks door kan zien zouden die dingen neit in omloop zijn want dan wordt menig paard gek!

qamez schreef:Erg lastige situatie met de zomermaanden nog in aantocht.. Ik zou inderdaad wat knoflook proberen door het voer heen te doen.. je paard stinkt er enorm van maar wordt cker niet meer gestoken:)