muggen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

muggen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 10:49

hi,
is er hier iemand met een geniaal recept om die eeuwige muggengroepen uit te roeien?
echt van die grote groepen hangen hier boven de wei, echt SUPER irritand :)

Palmera

Re: muggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:50

Veel knoflook eten, dan prikken ze je iig niet.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:16

een recept om ze te bestrijden weet ik niet, wat je wel kan doen is inderdaad knoflook. ik geef altijd knoflook olie, hoef je 2 druppeltjes per dag over het voer te doen, werkt echt super. knoflookpoeder of die schilfers hebben bij mijn paarden amper effect gehad.

Shelsey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:27

blue_kim schreef:
een recept om ze te bestrijden weet ik niet, wat je wel kan doen is inderdaad knoflook. ik geef altijd knoflook olie, hoef je 2 druppeltjes per dag over het voer te doen, werkt echt super. knoflookpoeder of die schilfers hebben bij mijn paarden amper effect gehad.

Ik gebruik ook lookpoeder ik doe het onder de slobber echt werken doet het niet vind ik

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:43

Verplaatst van VSW naar SV.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:45

Ik pakte een flesje, daar deed ik : vliegvrij in (voor koeien) veerust, zo wordt het ook wel genoemd.
dit mengde ik met knollookpoeder en water erbij, goed schudden... door een panty laten lopen(klonters eruit) en dit in de plantenspuit.

Heb geen vliegen weer op de pony gezien, maar stinken wat die knol deed :+ ik spoot het alleen in de manen(beetje) en de staart (volledig)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:16

Aangezien mijn eigen topic gesloten is ga ik hier mijn vraag maar stellen:

Ik word er nu al weer gestoord van. Hele wolken vliegende objecten die in de bak hangen.

Mijn paard wordt er erg gepikeerd van en loopt tijdens het rijden met haar hoofd te zwaaien om de irritante beesten weg te jagen.

Ze doet dit pas sinds enkele dagen, dus ik weet zeker dat het van de vliegende irritante beestjes komt
Aan de ene kant van de bak doet ze het minder dan aan de andere kant van de bak (en helaas is die kant waar ze het minder doet, precies een lange zijde. Dus ik kan niet aan 1 kant van de bak blijven om zo de muggen te ontwijken.)

Gisteren de vliegenspray gepakt en ingespoten en dat hielp wel iets. Dat was gewoon een spuitbus Veerust.
Maar echt fijn rijden is het niet. Iedere keer als je net de aanleuning fijn hebt, kom je langs zo’n zwerm en is de aandacht bij de muggen en niet bij het rijden.

Nu moet ik toegeven dat het gisteren wel extreem was. Waarschijnlijk door de warmte en het dreigende onweer, dat er extra veel vliegende monsters aanwezig waren. (kan mij namelijk niet herinneren dat ik er ooit zo’n last van heb gehad.)

Nu is mijn vraag hoe jullie dat doen.
Hebben jullie tips om de enge monsters uit de buurt te houden?

Ik heb ook nog Atec Anti Daas staan. Zou dat beter helpen? (moet ik wel weer mee uitkijken, want ze heeft een flinke witte bles op haar koppie)

P.s. Knoflookspray is geen optie. Ik moet nog wel bij mijn paard in de buurt komen :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:39

Vliegenmasker? als zij aangeeft er zo onwijs last van te hebben... kan je het beter verhelpen dan het beperken..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:21

Jolliegirl schreef:
Vliegenmasker? als zij aangeeft er zo onwijs last van te hebben... kan je het beter verhelpen dan het beperken..
Met rijden? Dan ziet ze niets meer.
Daarnaast heb ik 1 keer een vliegenmasker omgehad bij haar en die heeft het 5 minuten overleefd.
Helaas is een vliegenmasker dus geen optie.
Op de wei staat ze, als er veel vliegen zijn, met een touwtjes frontriem aan haar halster. maar dat lijkt me ook niet echt werken aan een hoofdstel.
(heb overigens liever niets om in de wei, maar vorig jaar had ze ontstoken ogen door de vliegen dus ik moest toen wel)

qamez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:47

Erg lastige situatie met de zomermaanden nog in aantocht.. Ik zou inderdaad wat knoflook proberen door het voer heen te doen.. je paard stinkt er enorm van maar wordt cker niet meer gestoken:)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:30

Zelf gebruik ik Adhoc voor mijn paarden (en mijzelf :+ ) en dat werkt eigenlijk erg goed en werkt zelfs een paar dagen. Het werkt tegen diverse insecten, maar weet niet of muggen daar ook onder vallen.
Het is wel duur, maar ik vind het goed spul. Ik gebruik de spray voor het lichaam en heb een potje staan om het op het hoofd met een borstel aan te brengen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:47

Tegen dazen en vliegen is het ook heel fijn als het werkt. We zitten aan de rand van het bos dus we hebben wel wat vliegbeestjes.
Heb je een link van adhoc met (bestel)informatie?

Is handige tip Jolliegirl, zal nog ff verder kijken :D :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:28

door een vliegenmasker zien paarden echt nogwel :=

Suus, mijn tip stinkt wel :P :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 18:52

Ja ze zien makkelijk, ga ik zelf ook weer gebruiken
Jammer alleen dat die beesten overal gaan zitten. (Heb er zelfs al 2 teken uitgehaald deze maand)

JuliaaZM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:22

Knoflook eten, muggies houden van vervuild bloed, en aangezien knoflook je bloed zuivert :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:00

Wij geven knoflook
en een spray voor op dr te spuiten ! :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:07

Heb nog weinig last hier, ook als het (bijna) niet waait. Maar ik mest hier elke dag de wei uit, wat ook minder vliegen/muggen geeft (nl minder broedplaatsen voor ze). Plus dat er dan geen mestlucht aan je paard hangt wat ook helpt. Antivliegensprays zijn vaak streekgebonden lijkt wel.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:34

Sabbientje schreef:
Jolliegirl schreef:
Daarnaast heb ik 1 keer een vliegenmasker omgehad bij haar en die heeft het 5 minuten overleefd.
Op de wei staat ze, als er veel vliegen zijn, met een touwtjes frontriem aan haar halster. maar dat lijkt me ook niet echt werken aan een hoofdstel.
(heb overigens liever niets om in de wei, maar vorig jaar had ze ontstoken ogen door de vliegen dus ik moest toen wel)

hoi,

Cheyenne rijd ook met masker,1 van Crusader deze is speciaal voor het rijden
Afbeelding

op MP staat een adv van deze maskers :D
http://link.marktplaats.nl/245780188

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:49

Ik bedacht me later dat je ook "doorzichtere" maskers had. (als je door sommige vliegenmaskers probeert te kijken, zie je echt niet veel namelijk. ;) )
Ik heb er 1 keer 1 geprobeerd voor op de wei. Eentje van Harry's horse en die begon ze er gelijk af te slopen.
Vandaar dat ik erg terughoudend ben met dingen om haar hoofd doen.

Die van jou is wel mooi Mirgino.
Alleen weet ik dus niet hoe Sharonne daar op zal reageren, omdat die om haar hoofd zit.
Je weet hoe ze kan zijn. (een ongeloofelijke zeikmerrie }:0 )

Zaterdag was het in ieder geval weer heel erg, dus ik zit er hard over na te denken om toch maar zo'n masker te gaan proberen.
In de hoop dat ze niet een kop opzet van masker eraf of ruiter eraf. Misschien eerst even uitproberen tijdens longeren :+

Ik ga eens puzzelen en kijken wat het beste zou kunnen werken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:00

zo`n gewoon masker heb ik ook ooit geprobeerd en cheyenne vond dat echt niks ze schrok overal van
en heb hem snel afgedaan
maar dat zwarte masker is echt voor rijden en ze heeft daar nooit een probleem van gemaakt
helaas is hij ietsje te klein voor Sharon om te proberen :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:46

Ik ben gisteren na mijn werk gelijk even langs de ruitersportzaak gegaan om te kijken of ze een vliegenmasker hadden die “doorzichtig” genoeg was.

Ik heb er 1 gevonden. Van S en K (Pro-horse)
Deze:
Afbeelding

Niet dat ik mijn paard geen duur Crusade masker gun, maar als ze het niet zou accepteren vind ik 12 euro minder zonde van het geld dan 50 :+
Ik kan altijd nog even gaan sparen voor een Crusade.

Ik had me al helemaal ingesteld op een paard dat ging flippen, aangezien het de vorige keer niet echt goed was gegaan.
Ik paard uit stal gehaald. Vast gezet, zoals ik altijd doe als ik ga borstelen, alleen dit keer als eerste even gekeken hoe ze op het masker ging reageren.
Het omdoen was even “eng” omdat het er 1 met oren is, en het niet doorzichtige gedeelte door het gezichtsveld moet.
Daarna stond ze eigenlijk heel netjes stil en kon ik het masker verder goed omdoen. (Moest alleen het klittenband redden uit haar mond :+)

Het enige wat ze echt niet fijn vond, was het neus lapje. Daar heeft ze net zo lang tegen geblazen tot het rechtop stond en niet meer tegen haar neus.

Dus dat viel me helemaal mee. Ze heeft hem omgehad tijdens het poetsen.
Toen ben ik gaan longeren en heb ik hem over het hoofdstel gedaan.
En zelfs dat ging goed. (met dubbelgevouwen neusstukje)

Ik moet zeggen het viel mij dus helemaal mee.
Hetgeen waar ik bang voor was, dat ze zou flippen, is niet gebeurd.
Volgende keer gaan we het proberen met rijden. Kijken hoe het dan gaat :D

In ieder geval iedereen bedankt voor de tips :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:12

Sabbientje schreef:
Jolliegirl schreef:

heb je zelf wel eens door een vliegenmasker gekeken, ik wel namelijk maar alle maskers die ik gehad heb kon ik prima doorheeen kijken, dus als jou paard dan niks ziet met rijden zou ik eerder zn ogen een laten nakijken :+ als je er niks door kan zien zouden die dingen neit in omloop zijn want dan wordt menig paard gek!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:59

blue_kim schreef:
heb je zelf wel eens door een vliegenmasker gekeken, ik wel namelijk maar alle maskers die ik gehad heb kon ik prima doorheeen kijken, dus als jou paard dan niks ziet met rijden zou ik eerder zn ogen een laten nakijken :+ als je er niks door kan zien zouden die dingen neit in omloop zijn want dan wordt menig paard gek!

Nee, natuurlijk kijk ik niet door een masker. Ik schreeuw zomaar wat in de rondte :roll:

Dus ja, natuurlijk heb ik dat wel gedaan. En ik vond dat zeker 50% van het zicht van een paard werd weggenomen. En mijn paard vind dat niets, die begon hem gelijk te slopen.
En aangezien ik wilde weten waarom ze het niets vond, heb ik hem zelf eens voor mijn ogen gehouden.
Je hebt nu eenmaal maskers die erg ondoorzichtig zijn ;)
Ik ben daarna niet verder gaan kijken voor een ander masker, want paard vond het niets, dus had ik de maskeroptie opzij geschoven.
Mijn paard is in dat soort dingen erg gevoelig. Er zijn meer dingen waar het ene paard gek van word en het andere niet.

Pas geleden ben ik door aanwijzingen in dit topic gaan zoeken naar wat er in de markt te krijgen is. (had ik wel eens eerder gedaan, maar toen heb ik niet specifiek naar iets gezocht, dus ook niet echt iets gevonden wat me wat leek)
Mijn gevoel is, als ik het paard zijn ogen van de buitenkant niet kan zien, is het voor mijn paard te donker.
Dan vind ze hem niet fijn. Vooral omdat ik hem nu met rijden wil gaan gebruiken.
Als je verder leest in dit topic, dan heb je kunnen zien dat ik er inmiddels eentje aan het uitproberen ben en dat mijn paard die wel accepteerd.
(soms kan het helpen om eerst een heel topic te lezen, voor je commentaar geeft namelijk)

Mijn "probleem" is dus opgelost, door gewoon een masker te zoeken die bij mijn paard past.
Net als mensen een bit of een zadel zoeken dat bij hun paard past. Het ene paard is nu eenmaal het andere niet. ;)
Ik weet ongeveer wat mijn paard fijn vind en wat niet. Daarom heb ik in de eerste instantie een masker uitgesloten. Simpelweg omdat ik nog geen fijne gezien had. Nu dus wel :)

michellll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:45

Ik zou in ieder geval alle poelen met hierin stilstaand water terug dringen of je paarden hier in iedergeval uit de buurt houden. Silstaand water is namelijk een broed plaats voor die muggen en knutten. Deze mugjes veroorzaken ook zomerexceem bij paarden. Als je veel poelen of water om je wei hebt zul je vast en zeker ook veel last hebben van mugjes en andere gelijksoortige insecten...
wellicht een optie om eens uit te proberen.

succes ermee!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:42

qamez schreef:
Erg lastige situatie met de zomermaanden nog in aantocht.. Ik zou inderdaad wat knoflook proberen door het voer heen te doen.. je paard stinkt er enorm van maar wordt cker niet meer gestoken:)

nou, die van mij krijgt ook knoflookpoeder, maar ik durf echt niet te zeggen dat zij niet meer gestoken wordt hoor... helaas niet...