Mijn pony verhaart niet goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Mijn pony verhaart niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:20

Mijn pony begon al heel vroeg te verharen, na kerst ofzo al. :D
Nu heeft ze dus overal al wel een dun vachtje, alleen het haar op haar benen, buik en borst blijft zitten. Opzich vind ik het niet erg want dan heeft haar buik nog wel een lekker warm vachtje, maar ze krijgt het er wel warm van (het is sowieso al een heethoofdje). Nu geef ik haar lijnzaad in de hoop dat ze daar sneller van verhaart, maar zijn er meer mensen bij wie hun pony dit heeft? Of mensen die weten hoe het kan. Wie weet verhaart dat later nog wel, maar voor zover ik me herinner was dit vorige jaren niet zo.

Qwek

Re: Mijn pony verhaart niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:17

Dat is normaal. Alle paarden hebben het hier. Ze zijn over het algemeen al kaal op de schouders en halverwege de hals maar verder zit al het haar er nog. Vooral het haar op de benen blijft lang zitten. Bij een van de pony's zit het er in de zomer nog. Als jouw paard het erg heet heeft na het werk kan je onder zijn buik en de onderkant van de hals scheren. Alleen zou je dat moeten onthouden voor volgend jaar want nu scheren is een beetje te laat. De zomervacht zit er nu al grotendeeld doorheen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:33

Mijn nieuwste pony hebben we in februari gekocht en heeft de hele winter geen denken op gehad.

Heb er in februari alsnog een deken opgelegd om het verharen te versnellen maar ze verliest nu bijna niets meer terwijl ze nog er dik in de vacht zit.

Ben nu begonnen met lijnzaad geven.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:09

De meeste verharen nog, duurt ook nog wel even omdat het 's nachts nog wel koud kan zijn. Ik geef zelf Sedochol en lijnzaadolie bij ter preventie, er te lang in blijven is namelijk ook niet gezond, als je het echt niet vertrouwd even bloedonderzoekje laten doen.

JuliaaZM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:39

Wij geven ook lijnzaad olie, de paarden hier zijn er ook nog niet doorheen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:31

Lijnzaad is heel goed voor de vacht :j
Ik heb de mijne met dat warme weer ook eens een goede wasbeurt gegeven, daar krijg je er ook heel veel haren mee af.

philips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:33