ligt eraan waarom je hem wilt scheren als je paard nu nog steeds een super dikke wintervacht heeft en je hem elke dag in het zweet rijd en hem 3 kwartier uit moet stappen daar is ook geen doen aan
Jolliegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-09 20:21
Hier op stal word het voor de netheid gedaan, dus de wedstrijden... Of wegens het overmatige zweet...zelfs na lichte arbeid.
voor de netheid zou ik nu mijn eiegen paard niet meer scheren omdat ze nu begint te verharen en haar zomervacht vindt ik er een stuk mooier uitzien dan als ze geschoren is
sandr0
Geplaatst: 18-03-09 20:36
mijn paard is al in de rui. Vind t persoonlijk beetje laat om nu nog te scheren maar er zijn ook mensen die t hele jaar door scheren. Mijn paard scheer ik 1 keer per jaar in sept. oktober. Vind ik meer dan genoeg:)
Alleen doen als je paard extreem zweet na arbeid ! Lijkt mij in elk geval.. Ik weet niet, het verharingsproces hoort nu wel op gang te komen lijkt mij, dus is het nog nodig vraag ik me dan af?
Ik zou het nu niet meer doen. De meeste paarden gaan nu toch verharen.
FahyaFemke
Geplaatst: 18-03-09 23:14
er is hier nét een topic over gestart, staat nog op pagina 1 denk ik...even goed zoeken dus [SV] Pony nu scheren?
En ik weet het zelf nog steeds niet.. In de winter mag de mijne behaart zijn, maar nu is het echt verschrikkelijk.Ze heeft een enorme vacht en zweet zich echt te pletter.Heb haar borst dus al geschoren. Jammer dan, het is een verlichting tijdens het rijden denk ik, al zweet ze nu nog als een otter. Ze is wel sneller droog daar. Maar misschien vat ze wel sneller kou, dat weet ik eerlijk gezegd niet.