Ik heb half november mijn paardje geschoren.
Nu, 4 maanden later zijn de haren nog geen centimeter langer geworden.
Bij dr benen, hoofd, hals misschien een halve centimeter. Maar haar lichaam blijft gewoon hetzelfde.
Voordat ik dr schoor was ze heel donker zwart heel mooi. Nu is ze grijs, bruin. Op zich niet erg maar ze zit vol met schuurplekken van de deken + de teugels en ze ziet nog steeds de strepen van het scheren! (Ik had nog nooit een paard geschoren dus het is niet super mooi geworden
) Ik zou heel graag zien dat ze deze zomer weer zwart wordt.Toen ik d'r schoor in november zeiden ze: Ja misschien moet je het in maart / april nog wel een keer doen hoor! Nou natuurlijk heel fijn dat het niet hoeft maar het groeit gewoon niet aan.
Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Blijft ze nu in de zomer zo en moet ik maar wachten tot het najaar dat ze weer haren voor de winter gaat aanmaken. Natuurlijk niemand kan dit voorspellen. Maar er is vast wel iemand die hetzelfde wel eens heeft mee gemaakt.
Oja, ze heeft een 300 grams deken op. En nu ik toch een topic open: bij welke temperatuur zal ik deze verwisselen met een regendeken?
Graag jullie reacties!
Groetjes Nicol