Ik heb een probleempje. Heb gisteren de deken van m'n pony uitgewassen omdat er allemaal haren op zaten, nou was dit niet zo heel handig want de haren zitten nu niet alleen meer aan de binnenkant van de deken maar overal versprijdt op de deken.. Hebben jullie dit ook? En wat doen jullie er tegen?
Dribbelkont
Geplaatst: 26-02-09 08:30
ik heb het gehad met zweetdeken ook met haren in de wasmachine gedaan ik heb gewoon met natte doek en gewoon zon rubberen rosborstel gedaan . gewoon over deken strijken en dan krijg je het er wel af maar is erg veel werk ik heb het haast in 4 a 5 keren gedaan .
ik borstel mijn zweetdekens en dekjes eerst goed af met een harde borstel VOOR dat ze de wasmachine ingaan, anders krijg je de hele wasmachine onder de haren en dat is niet zo goed voor je wasmachine (en niet zo fris)...
Ik borstel alle dekens eerst uit voor ik ze was of laat wassen, dit is ook beter voor je wasmachine en wasserettes hebben dat ook liever. De haartjes haken altijd een beetje vast in zo'n deken.
pluisje88
Geplaatst: 26-02-09 13:25
Je moet z'on borstelblok gebruiken die je gebruikt als paarden heel erg haren. dit werkt goed en is niet duur. Kost een euro of 4 geloof ik
Er bestaat ook zo'n roller waarmee je pluizen en haren van je kleding af kan halen. Vroeger was deze roze, geloof ik. En als hij niet meer plakte door de troep, kon je em afspoelen met water en deed hij het weer..
Je kunt ook gewoon van die rubberen handschoenen kopen. Je weet wel van die witte die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Daar kun je heel makkelijk de haren van de deken mee afwrijven met je handen. Duurt niet lang en je verwijdert bijna alle haren!
joozz
Geplaatst: 07-03-09 19:14
brennie75 schreef:
je kan een rubberen borstel kopen bij blokker en dan kam je ze er zo vanaf! is trouwens niet duur! succes groetjes !
Ja iid, die tip wou ik ook geven.
Eke
Geplaatst: 07-03-09 19:16
joozz schreef:
brennie75 schreef:
je kan een rubberen borstel kopen bij blokker en dan kam je ze er zo vanaf! is trouwens niet duur! succes groetjes !
Ja iid, die tip wou ik ook geven.
die heb ik ook wou ik ook al zeggen Echt super handig!
Jeszz
Geplaatst: 08-03-09 15:42
Ik heb ook zo'n borstel, met rubberen tandjes, zeg maar. En daar gaan de haren die op je deken ofzo zitten, er goed af. Je kan het ook goed gebruiken bij verharende paarden/Pony's.
Ingridje16
Geplaatst: 15-03-09 21:55
Ik heb zo'n speciaal borsteltje die aan de stofzuiger kan, zijn de haren meteen weg
ik doe altijd alles in een oude beddensloop (of kleine spullen in een kussensloop (singelbontjes e.d.)) en dan pas in wasmachine/droger. Sloop zit vol haren en doe je binnenstebuiten aan de waslijn en dan waait alles er uit! Werkt prima! En gewoon je rubberen handschoen er eerst overheen of een zachte borstel met dichte haren om de ergste haren er uit te halen. Je krijgt ze er wel nooit allemaal uit natuurlijk (ik niet iig!)
Fliro_
Geplaatst: 15-03-09 22:07
Volgens mij kan je ze ook gewoon zo in de wasmaschine stoppen hoor
Plakband/tape Zo'n plakroller borstel Veel plezier
Zidore
Geplaatst: 17-03-09 22:56
Fliro_ schreef:
Volgens mij kan je ze ook gewoon zo in de wasmaschine stoppen hoor
daar kreeg ik een wasmachine vol haren van, met als gevolg dat m'n kleren (die ik daarna wastte) ook 'gezellig' onder de haren zaten... dus sindsdien doe ik alle paardespulletjes in een sloop!