Dekens zonder voorsluiting

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dekens zonder voorsluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 01:34

Ik had een vraag en hopelijk weet iemand er antwoord op.

Een vriendin van mij heeft een paard die nogal sloperig is als het op dekens aankomt. Dit komt doordat hij nogal speels is, en dus zelf zijn eigen deken aan de voorkant vastpakt en er aan begint te trekken. De andere paarden in de paddock 'helpen' hem daar graag een handje bij.

Nu is het dus zo dat elke keer de voorsluitingen kapot worden getrokken of soms de hele deken van voren. Nu heb ik vroeger op een manege gereden waar we dekens hadden die over het hoofd werden aangetrokken. Weet iemand of deze nog ergens te koop zijn? Alvast bedankt!

KingMarco

Re: Dekens zonder voorsluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 01:55

Als je op google de tekst : verkoop hengstendekens (zonder voorsluiting)
intypt, krijg je aantal opties. Misschien heb je daar wat aan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:56

De (voor arabische volbloeden) Zenith dekens hebben geen voorsluiting.
Super gevormd, strakker te trekken bij de hals.

Maar of dat bij andere typen paarden ook goed past... lijkt mij wel, maar net als bij alle andere dekens is het altijd passen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:08

hengstendekens idd
of je eigen deken dichtstikken

Puk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:33

Heel lastig, ik heb ook zo'n portret op stal staan. Heeft alle dekens al gesloopt en heeft nu een dun dekentje op zonder voorsluiting en met een smalle buikflap. Ik heb het ding ooit tweedehands gekocht en is merkloos. Inmiddels heeft het ook al heel wat geleden en ben ik op zoek naar vervanging. Zoeken op internet levert maar bar weinig op. Ik heb wel iets gevonden in Duitsland (ik zit erover te denken deze aan te schaffen):
http://www.loesdau.de/websale7/Thermodecke%20%27Horse-Friends%20Artikos%27%2C%20mit%20Bauchlatz.htm?shopid=loesdau&act=product&prod_number=54583&cat_index=08-winterdecken

blue_kim

Re: Dekens zonder voorsluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:00

wat je ook kan proberen, pantykousjes.... ziet er neit uit maar is wel goedkoop (liggen er vaak nog wel en paar bij moeders in de kast :p) mijn paard loopt ookaltijd aan de sluitingen te trekken, dus ik heb er nu aan de voorkant een stuk of 3 bevestigd en bij de buiksingels ook een paar. kunnen ze daar aan trekken.