Voor mijn spierwitte paardje heb ik er een nodig met neusflap. Heb zelf de Crusader van Cashell.
Ben toch benieuwd hoe andere (goedkopere) varianten het doen. Met name qua materiaal, hoe ze zitten e.d. en hoe UV werend ze zijn.
B.v.:
Supermask van paardendrogist

Lijkt mij een zeer fijn masker. Maar hoe is de voering aan de binnenkant op de neus? Dus waar de overgang naar het flapje is? Lijkt zo gazig helemaal. Ziet er wel uit als een stug masker, wat fijn is zodat het de ogen niet raakt.
Masker van Shires

Lijkt exact op het masker van S&K. Is het niet bijna dezelfde?
Lijkt mij ook fijn. Maar is het gaas niet wat zacht dat het in de ogen komt? Lijkt zo door te hangen namelijk.
Masker van Busse

Heel veel mogelijkheden. Lijkt me van mooi materiaal wat ook niet in de ogen komt, mooie stof bij neus. Lijkt me zacht te zitten rond het hoofd door de stof.
Alleen werkt die flap met klitteband en franjes? Of krijg je zo'n dikke rand waar het klitteband zit?
Bug Eye van Kensington
Erg lelijk patroon. Maar de oogbollen lijken me ideaal tegen ontstoken ogen, mits de bollingen exact op de juiste plek zitten. Mis een gat voor de voorpluk.
En deuken de bollingen niet in na schuren? Lijkt mij gevaarlijk.
Wel mooi materiaal ... maar blijft die flap wel zitten met dat klitteband? Lijkt me ook niet mooi om de snuit aan te sluiten onderaan.
Al met al vind ik de Busse het mooist en qua materiaal en stof lijkt hij nog aardig op de Crusader ook.
Twijfel alleen of zo'n afneembare neusflap wat is en of hij echt UV werend is. Ook de rand bont lijkt wat dik.
Graag verneem ik ieders ervaringen over deze maskers

Helpt mij een betere keuze te maken
.