deken erbij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda2B

deken erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 10:10

Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje, mijn paard staat momenteel ongeschoren onder een 350 gr. outdoordeken. Hij staat in een binnenstal met een aantal paarden en een laag plafond, met dit vriesweer gaan alle ramen dicht, dus het is hier altijd boven 0. Hij staat enkele uren per dag buiten onder dezelfde deken.
Nu ga ik as. zaterdag verhuizen naar een andere stal, maar daar komt hij in een buitenstal te staan. Ik zit nu te twijfelen of ik er een onderdeken van 200 gr. onder moet leggen of niet?
Ik neig zelf naar wel.... maar ben benieuwd naar jullie mening!

Joto

Re: deken erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:15

Ik zou het denk ik nu niet meer doen..de meeste paarden beginnen nu ook al met verharen

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:56

Ik zou het ook niet doen, mijn pony staat nu ook ongeschoren onder een 300 grams deken!
het is nu denk ik niet meer nodig :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:02

ik denk niet dat het nodig is.
ik vind een 350-grams deken al best wel dik voor een ongeschoren paard, mijn paard staat ongeschoren onder een 300-grams deken en hij staat ovedag buiten onder de zelfde deken.
het kan natuurlijk dat jou paard het eerder koud heeft en dan is het miss versandig om er een deken onder te leggen maar zou het eerst even aanzien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:04

Als je paard voldoende ruwvoer krijgt, kan hij zelf zijn kacheltje brandend houden en zal hij het niet koud krijgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:35

Poeh 350 gram voor een ongeschoren paard met een temp boven 0 dat is echt veel te warm.
Mijn pony staat overdag buiten ook met deze wind en sneeuw.
Ze is ongeschoren en heeft alleen nu het kouder is een 200 grams op maar normaal loopt ze onder een 0-grams.

Ik zou jouw paard dus echt geen deken erbij leggen.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 09:11

jesito schreef:
Poeh 350 gram voor een ongeschoren paard met een temp boven 0 dat is echt veel te warm.
Mijn pony staat overdag buiten ook met deze wind en sneeuw.
Ze is ongeschoren en heeft alleen nu het kouder is een 200 grams op maar normaal loopt ze onder een 0-grams.

Ik zou jouw paard dus echt geen deken erbij leggen.

Of het te warm is dat bepaal ik liever zelf voor mijn paardje, ik begin in september al met een dunne deken, zodat hij kort in zijn haren blijft, vandaar dus de 350 gr. deken tijdens de kou (n.b. bij mij vriest het al een week, maar goed.... ), en of het te warm was, dat was mijn vraag niet! :o

Maar bedankt voor jullie adviezen, hij is inmiddels verhuisd en staat helemaal vrolijk te zijn in zijn buitenstal, heb nog niet gemerkt dat hij het te koud heeft, dus ga er geen deken bij leggen.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden! ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:39

Jouw vraag is of er nog een deken bij moet en dan is mijn antwoord dat deze al te warm is naar mijnmening dus er hoeft er echt geen meer bij.
Dit is een forum en Ik mag antwoorden wat ik wil, zolang ik het netjes houd.
Ik heb netjes mijn mening gegeven, wat jij daar mee doet moet je helemaal zelf weten.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:28

precies, maar dat geeft mij ook het recht om hierop te reagerenm, niet dan??