Vraagje over exceemdeken etc

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Vraagje over exceemdeken etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:36

Hee,
ik had een vraagje.
Mijn dierenarts adviseerde van de zomer om in februari weer het exceem deken erop te gooien..
Maar nu ben ik van een weiland en een stal in een kas naar een pensioenstalling waar ze op 24 uur per dag
op stal staat verhuisd, alleen moet je dan in de stal ook nog gewoon een exceem deken op doen of niet ?

Ik sta nu 10 minuten stappen van het strand af,
maar ik zou dr liefst ook van de zomer op het land gooien, dit is zo'n 6 km van het strand af.
Zou het heel veel slechter zijn om haar het land op te gooien (i.v.m vliegjes) als het verder van de kust af is ?
Dit is wel een heel groot land omringd door sloot, en waar op 1 plek maar een stang staat waar ze aan kan schuren, dus ze kan ook moeilijk schuren, want i kdenk dat ze grotendeels van de dag staat te grazen..

Wat denken dat het best is en waarneer gooien jullie het exceem deken weer op ?

Gr.

siskeh

Re: Vraagje over exceemdeken etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:38

volgens mij hoef je op stal er echt geen deken op te gooien,
en in het weiland zou ik het persoonlijk pas doen als je merkt dat ze er last van heeft.
ik kan vanaf hier natuurlijk niet zeggen hoe erg de zomerexceem is, dus ik denk dat dat ook iets is wat je zelf mee moet nemen in je keuze

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:20

siskeh schreef:
volgens mij hoef je op stal er echt geen deken op te gooien,
en in het weiland zou ik het persoonlijk pas doen als je merkt dat ze er last van heeft.
ik kan vanaf hier natuurlijk niet zeggen hoe erg de zomerexceem is, dus ik denk dat dat ook iets is wat je zelf mee moet nemen in je keuze

Ja maar als ik het pas doe als ze schuurt is het al te laat, ik voorkom het liever. ;)
En dan weet ik niet of die 6 km uitmaakt of niet, en of jullie het ook in de stal om
doen als ze niet op de wei komen.. Dus vraag ik even naar wat jullie doen en/of het beste lijkt. ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:25

ik heb er nog nooit van gehoord dat je een deken op stal ook omdoet....
bij de zomerexceempaardjes die ik ken wordt er pas een deken op gedaan als we merken dat ze er last van hebben.
meestal schuren ze dan niet maar we zien dat ze een beetje schaggie staan te slaan naar de vliegen gaat er een deken op, en die komt er dan ook niet meer af.

ik heb echt geen idee hoe paardjes reageren op de zee, hier in drenten hebben we helaas alleen een zee aan bomen..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:07