paard gaat liggen in een grote plas water

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

paard gaat liggen in een grote plas water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:12

Sinds vandaag is onze weide een grote plas geworden,door de dooi van het sneeuw natuurlijk,en de vele regen,mijn paard kan ik dan niet naar buiten doen,gaat met waterdichte deken en al in een grote plas liggen,dus maar weer op stal gezet,en loopt elke dag even in de bak,hoe zouden jullie dit doen of hoe lossen jullie dat op?wel of niet buiten zetten...kiddes :+

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:37

Kan je niet het gedeelte waar de plassen liggen afzetten met lint zodat je paard daar niet kan komen?

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:36

Mar_84 schreef:
Kan je niet het gedeelte waar de plassen liggen afzetten met lint zodat je paard daar niet kan komen?

gaat erg moeilijk bij ons op stal,maar zal eens kijken wat ik doen kan inderdaad,dit is ook niets :+

eekhoornerik

Re: paard gaat liggen in een grote plas water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:38

wat is er erg aan dat hij in een plas gaat liggen? Als je paard dat fijn vindt dan laat je hem toch??

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:41

laetitia schreef:
wat is er erg aan dat hij in een plas gaat liggen? Als je paard dat fijn vindt dan laat je hem toch??

nou de hele deken is dan kletsnat van binnen,en heb niet zoveel dekens om steeds te verwisselen en bij ons op stal doen ze dat ook niet,en een natte deken op is ook niet goed he, :+ fijn vind hij het zekers jahh

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:43

Ik heb er ook zo 1. Erg vervelend. Voordat je deken droog is ben je zowat 2 weken verder. Ik wissel dan maar van dekens. Want iets anders zit er niet op. Of zorgen dat ze er niet bij kunnen.
Zodra de zon schijnt en er is een plas dan is het zwemmen geblazen pff.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:44

Ik zou inderdaad ook een deel afzetten met lint o.i.d. Veel andere mogelijkheden zijn er niet nu met dat dooie weertje... ;)

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:49

Hahahaha ,sorry maar vond je bericht zo leuk, vanmiddag mochten die van ons eindelijk naar buiten (kon echt niet eerder alles was glad en bevroren) en hatsikidee lekker rollen met zijn allen, dus ben de hele dag bezig geweest met dekens drogen.
Daarna de shets en ja hoor heerlijk in de plassen liggen (wat bezielt die beesten) maar goed wel koud, dus weer snel naar binnen en paarden met natte dkens op stal, daar word ik niet vrolijk van, dus inderdaad morgen maar de helft afzetten anders weet ik het ook niet.

Eigenlijk doen ze dit ook nooit maar waren zo uitbundig vandaag, zal wel door de kou komen denk ik, als je nog goede tip binnenkrijgt houd ik me aanbevolen.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:50

Ik zou ook zeker een deel afzetten of iets anders waardoor hij niet weer in de plas kan gaan liggen, mijn pony was vorig jaar ook in een plas koud water gaan liggen (met deken) en hij raakte onderkoeld.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:21

Hier ook hoor....
De ven van 300M2 is geheel ontdooit en 1 van de paarden rende en rolde erin vandaag. Prima toch.....windstil en ze zoeken zelf wel beschutting, ik zelf moet er niet aan denken....

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:54

Wat denk je. Vandaag was het Bingo :( 2 dekens zeik en zeiknat + een en al modder pff een 370 en 250 gram..Nou lekker zwaar en goor dat die zijn.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:58

Rayatje schreef:
Wat denk je. Vandaag was het Bingo :( 2 dekens zeik en zeiknat + een en al modder pff een 370 en 250 gram..Nou lekker zwaar en goor dat die zijn.

en hoe doe je dat nou morgen dan? heb je nog meer dekens?

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:49

Heb er nu een waterafstotende 250/300 gram op. Dan dr zweetdeken. En daarover en 200 gram deken zo goed als waterdicht. Maar als het morgen weer zwemmen wordt heb ik wel n probleem het dan alleen nog ongevoerde regendeken en wollen halsdeken die droog zijn.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 14:29

oke,heb hem vandaag eindelijk weer naar buiten kunnen doen,de weide was weer droog gelukkig,alleen nog wat modder maar dat is alles,hopelijk blijft het zo'n mooi weer als vandaag..en kan hij lekker elke dag eventjes buiten..

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:39

Haha, je paard plaagt je gewoon door in de plas te gaan liggen :)

Maar.. Afzetten is inderdaad een goed idee. Gaat ie altijd in de plas rollen? Dus vind ie het fijn? Als hij enkel gaat rollen in de plas omdat ie wil rollen, kun je hem even in de bak laten rollen en dan de wei in.
Is inderdaad wat koud om nat op de wei te staan.

Het weer wordt zondag weer slecht --> veel regen helaas. :(

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 00:23

@maiska ja mijn paard vind het heerlijk in een plas water liggen,staat hij om bekent deed hij bij vorige eigenaar ook helaas..ja hoorde net ook dat het weer slecht wordt balen,wordt de wei weer zo nat zet ik even dat stukje weer af waar het water vaak blijft liggen,steeds binnen is ook niks..

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:49

kiddes schreef:
@maiska ja mijn paard vind het heerlijk in een plas water liggen,staat hij om bekent deed hij bij vorige eigenaar ook helaas..ja hoorde net ook dat het weer slecht wordt balen,wordt de wei weer zo nat zet ik even dat stukje weer af waar het water vaak blijft liggen,steeds binnen is ook niks..

Tsja, als hij het lekker vind... :P Wat kun je er dan aan doen...Binnen laten dan maar als je het heel erg vind. Of in de bak loslaten. Hopelijk kunnen de knollen weer snel de wei in, het duurt ook zo lang door dat vriezen en nu weer die regen. Bah

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:17

je kan er op ziche niks aan doen .
de mijne gaat ook altijd lekker in de plas liggen :P

zorro10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:29

Mijn vorige paard. Een fries. Vond het altijd heerlijk om in plassen te gaan liggen. Die ging dus nooit met deken naar buiten zodra er water in de buurt was.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:33

De mijne doet het ook, alleen heeft die geen deken op dus dat is een zorg minder, maar ze staat naderhand wel altijd te rillen van de kou op stal (uitloop). Maar ze doet het elke keer weer en als ze dat nodig vindt moet ze het doen. Ik kan haar niet uit die plassen houden, want dan kan ze niet naar de wei (plassen liggen altijd in het pad naar de wei)
Met een deken is het wel vervelender ja, denk dat er niks anders op zit als elke keer wisselen, of je moet hem er voor binnen willen houden.
Heb er trouwens net een topic over geplaatst :D Mijne doet het niet alleen in de wei.... :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:35

Hier gaan de dekens in het land lekker af :)
En ja, hier liggen ze dan ook in de plas, en ik de bak zoeken ze ook de nattigheid op hahaha

barbarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:43

paard van mijn zus deed het op met een deken op in de plas, we hebben het stuk afgezet maar heeft geen nut ze vinden toch wel een ander plek op te duur

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:56

barbarella schreef:
paard van mijn zus deed het op met een deken op in de plas, we hebben het stuk afgezet maar heeft geen nut ze vinden toch wel een ander plek op te duur

ik heb er ook over gesproken op stal,maar ze deden echt moeilijk om die plas af te zetten en het is maar een kleine moeite,het is ook maar een grote plas,maarja ik heb ook besloten nou om bij deze stal weg te gaan,niet alleen hierom maar om meerdere dingen waar ik mij aan ergerde..

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:59

jaa komt me bekend voor! ik doe als het regend een deken op die gewoon nat mag worden, en dan als hij op stal staat weer een andere deken op . dan heb k gewoon een deken voor buiten, en een soort van stal deken.. miss n idee

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:37

deken 's avonds wisselen. kost wel wat dekens, maar je paard staat er goed bij.