Wandelen, of toch niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wandelen, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:14

Wat doen jullie met dit weer?

Mijn planning was morgen aan de hand te gaan wandelen .. fijn naar het bos en foto's maken Lovers
Maar: voor ik aan dat bos ben moet ik langs een straat .. Heb vandaag eens gehoord bij de eigenaar (ik woon daar niet en wist dus niet hoe het daar was) en die zegt dat de straat nog goed bevroren is, dat die zelf niet zou gaan wandelen maar dat ik het zelf zou moeten beslissen. Dus nu zit ik hier Clown

De straat is niet druk, maar af en toe komen er wel auto's.. Ik kan ook langs een andere weg, die zou meer open zijn maar dat is een langer stuk en er komen ook meer auto's .. dus wat het meeste risico inhoudt?

Ik heb echter geen ervaring met heel dit sneeuw/ijsgedoe .. hebben paarden daar snel last van qua glijden? Pony heeft geen ijzers (anders begon ik er nog niet aan) en heeft vorige keer op bevroren grond en bevoren water zich erg goed uit de slag getrokken (ging spontaan het water op, vond het leuk Clown). Maar toen had het maar lichtjes gevroren, en waren de straten open ... En dit is blijkbaar nu niet het geval ... Mogelijkheid om in de berm ofzo te lopen is er niet, eventueel het voetpad maar dat mag normaal niet en ik weet ook niet hoe het uitziet, als het hetzelfde is als de weg (dus niet schoongemaakt ofzo) helpt het niet veel natuurlijk Clown

Dus ... kan het misschien toch wel? Of zouden jullie er echt niet aan beginnen?
Wil dolgraag er nog eens met pony opuit, en zou dolgraag mooie sneeuwfoto's willen .. Maar als het beter is van niet doe ik het uiteraard niet, heb de laatste tijd al genoeg meegemaakt Vork

demiyolu

Re: Wandelen, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:59

Sneeuw waar auto's overheen gereden hebben is ook glad zonder ijzers, soort van ijsbaan, je geeft al aan dat het daar bevroren is. Je moet er ook aan denken dat niet alle automobilisten even handig zijn in de sneeuw, ze rijden misschien net te hard of remmen te hard of te laat. Je moet er toch niet aan denken dat er eentje slipt en tegen je aanglijdt?
Mooie sneeuwfoto's zijn erg leuk maar veiligheid gaat voor alles vind ik!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:02

is het geen optie om de straat te gaan bekijken?
hier zijn zelfs de binnenbaantjes ijsvrij (uitgezondert van hier en daar een metertje ofzo) dus hier geen gevaar.
als het grootste gedeelte ijsvrij is zou ik gewoon gaan
als er veel sneeuw/ijs ligt zou ik het ook niet riskeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:41

Die optie was er niet echt neen, als ik zou gaan wandelen zou ik vroeger moeten gaan dan wanneer ik alleen zou gaan voeren. En als je dan niet kan gaan zou ik weer eerst naar huis moeten (daar een paar uur zitten niksen is ook maar niks Clown) en dat is toch niet zo handig ..

Uiteindelijk ben ik alleen gaan voeren .. was ziek .. dus snel opgelost Clown Maar die ene weg was niet te doen, zou ik toch niet gedaan hebben. De "grote" weg was wel helemaal open, dat had ik eigenlijk wel kunnen doen.. maarja, was dus ziek Knipoog

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:38

Hoe is je paard buiten? Is het nog wat stresserig, lerend etc. Paarden door de kou zijn vaak wat heter...kunnen hun energie niet echt goed kwijt, als je dan naar buiten gaat en vooraal paarden die dat niet vaak doen dan kunnen ze even snel zich uitleven. Op een bevroren ondergrond kan dat problemen geven, zeker als er ook verkeer aan te pas komt kunnen paarden schrikken.

Ik zou er erg mee opassen als je geen mogelijkheid hebt waar je met ruimte goed en stevig kan lopen.

Merryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:10

Goed opassen ja! Zowieso als hij schrikt, en die kans is altijd aan wezen kan je zelf ook uitglijden & wie weet wat er dan wel allemaal niet zou kunen gebeuren ja! Altijd even van te voren kyken en als je niet vertrouwen niet doen! ;)

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:15

ik zou het zelf niet doen de kans dat je onder uit gaat is redelijk groot