Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bubsj schreef:Ik wacht ook nog even, door mijn paards dunne 2maal geschoren vachtje zijn nu de dikke winterharen doorgebroken (ze zit dus dun in de vacht, maar overal komen wel lange haartjes door).
Het mes gaat er zeker nog een keer overheen, maar pas als deze kou voorbij is
nowornever schreef:Je loopt juist minder risico als je scheert qau verkoudheid. Als je beestje weer een vachtje heeft gekregen kan je hem beter scheren extra dekentje op anders heb je kans dat hij gaat zweten en worden ze sneller ziek. En een gezond paard kan heel goed tegen deze tempraturen ik neem aan dat hij in een binnenstal staat.
femmefatale1 schreef:nowornever schreef:Je loopt juist minder risico als je scheert qau verkoudheid. Als je beestje weer een vachtje heeft gekregen kan je hem beter scheren extra dekentje op anders heb je kans dat hij gaat zweten en worden ze sneller ziek. En een gezond paard kan heel goed tegen deze tempraturen ik neem aan dat hij in een binnenstal staat.
Ik heb mijn paard geschoren op het moment dat ik zijn ademhaling hoorde en hij dus een beginnende verkoudheid had.. en hij is er gelijk van opgeknapt.
Normaliter loopt hij altijd te spelen als hij los is, en door zijn wintervacht kon hij deze warmte niet goed kwijt waardoor hij elke dag nat weer op stal kwam..
Ik heb hem dus geschoren en gelijk onder de warme dekens gezet.. en hij is niet ziek geworden.
Voordeel is dat hij nu wel lekker kan spelen, rennen en bokken zonder dat hij nat wordt..
En na het werk hoef ik ook niet zo lang uit te stappen..