Kale plekken van het deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

Kale plekken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 12:20

Mijn merrie is geschoren, al weer een tijdje geleden.
Ze heeft natuurlijk gelijk een deken op gekregen, maar ze krijgt hele kale plekken op haar schouders aan de voorkant zeg maar, en op haar borst.
Nou heb ik zitten kijken naar zo'n paardenbh, werkt dat?
Of hebben jullie andere suggesties.

Merry98

Re: Kale plekken van het deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:23

ja dat hebben meerdere,.
Die van mij heeft t ook.bij de schouders en zelfs een plekje op de schoft.
Een paarden bh werkt prima!
zolang die ook niet kan schuiven. Dat is het goed.
Het werkt ideaal en die kale plekken die kunnen dan langzaam aangroeien. Mijn vorige paardje had t egt tot aan helemaal kaal toe en daarbij zijn binnen een maand de haren weer terug gekomen.
succes ermee en als ik jou was zou ik er zeker een aanschaffen Lachen

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 12:35

Ok, dank je wel.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:53

een bh werkt bij mijn paard voor geen baal
kreeg er meer pleken van
ik heb gewoon een oude fleec deken gekocht (zeeman of zo )
die in de binnen kant gemaakt en klaar is kees

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:54

meestal zit de deken dan gewoon te strak en vooral als ze gaan lopen schuurt dat (schuurt eerder en erger bij geschoren paard omdat die haren iets stekeliger zijn) mijn pony had ook altijd kale schouders zo lelijk vond ik t dat ik ging zoeken naar hoe en wat en nu ik er dus voorzorg dat ie een deken heeft die lekker zit en waar ie goed in kan bewegen heb ik in geen jaren meer kale schouders gezien.....

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:21

BH schijnt goed te werken, maar kale plekken heeft idd vooral te maken met een niet goed passende deken. Mss dat je aan een exemplaar kunt komen die wel goed past.
Mss ter overweging voor volgend jaar: ik heb nu voor het 2de jaar besloten om geen dekens op te doen. Bevalt me prima. Ze komen ook gewoon buiten en hebben het (in the middle of nowhere) niet koud. Ze zitten geen van allen langer in hun haar dan met deken. Verschil is vooral dat ze hun haren nu uitzetten en door een deken liggen ze plat. Verbaast me nog steeds dat ze allemaal kort in hun vachtjes zijn, maar het is echt waar. Door scheren komen ze het volgende jaar dikker in hun vacht, heb ik me door een aantal echte paardenmensen laten vertellen. Nou ja, aan jou wat je doet.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 09:23

Ja, ik dacht ook dat het door het deken kwam, maar ik heb een haflinger, en ze heeft natuurlijk brede schouders, dus dat is zo en zo bij alle dekens een probleem.
Heb al zoveel dekens opgehad, en merk nergens verschil, dus zal ik een andere oplossing moeten vinden.
En niet scheren had ik ook over nagedacht, maar ik rij ook binnen in de bak, en na 10 minuten stappen (aan het werk) was ze al helemaal nat en het duurt heel lang voordat ze weer droog is, dus dat is ook geen optie helaas.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:32

Equi-shine op de plekken spuiten. Dan worden ze glad en schuurt de deken niet meer.