Vraagje voor de winterdeken gebruikers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Vraagje voor de winterdeken gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 22:33

Mijn 3 paardens staan zowel in de zomer als in de winter 24/7 buiten. 's Nachts op de paddock met schuilstal, en overdag op het land.
Ik gebruik nooit dekens muv de zomer tegen de vliegen, maar in de winter nooit eerder.
Nu heb ik een oudere merrie van 27, waarvoor ik nu toch maar een deken heb aangeschaft. Ze heeft een dikke wollige vacht maar voor de extra koude nachten lijkt me toch beter om haar een deken op te doen.

Ik hoorde van een stalgenoot 'op is op en af is af', maar wat is daar van waar? Mijn paard heeft alleen een dek nodig tijdens de vorst in de nacht en overdag totaal niet. Ze krijgt het dan veel te warm.
Kan ik de deken 's ochtends gewoon weer afhalen?

Wat kan ik het beste doen? Ik heb een 200gr deken gekocht.

Schuur_

Re: Vraagje voor de winterdeken gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:37

Tuurlijk kan je het deken er dan gewoon weer af halen maar denk er ook aan dat dit paardje het niet gewend is om een deken te dragen en het daardoor misschien nog kouder krijgt omdat ze haar haren niet omhoog kan zetten.
Misschien dat je beter kan wachten tot volgende winter en dan vroeg genoeg met dekens begint als je dat per se wilt want als ze een goede dikke vacht heeft is het nog niet echt nodig.

Jemawi

Re: Vraagje voor de winterdeken gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 22:51

Ok, bedankt voor je reactie.

Dus die regel aldus mijn stalgenoot 'eenmaal op is op' is niet helemaal van toepassing?

Kijk, we krijgen een aantal nachten strenge vorst en twijfel een beetje.
Volgend jaar winter kan ze gelukkig op stal.