Ik weet niet of het hier hoort te staan maar ik probeer het gewoon
Ik ga mischien mijn paard scheren.. maar hoeveel dekens moet je dan eigelijk op doen??
En moeten ze in de stal meer dekens op dan buiten of anders om??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

EvelienTje_ schreef:Heee
Ik weet niet of het hier hoort te staan maar ik probeer het gewoon![]()
Ik ga mischien mijn paard scheren.. maar hoeveel dekens moet je dan eigelijk op doen??
En moeten ze in de stal meer dekens op dan buiten of anders om??
! cheyentic schreef:ik heb mijn paard 2weken geleden geschoren en die staat met een 370 en 470 gr op en nu het zo koud is daaronder nog een wollen dek snachts. hij staat in een kas en daar is het dus vrijwel net zo koud als buiten, alleen dan zonder windje..\zou idd ff wachten met scheren tot het weer boven nul komt
mijn geschoren pony staat in een buitenstal met 360 gr en ik twijfel of het niet TeVEEL is
picobello3 schreef:ligt aan het paard zelf
? beantsje schreef:Persoonlijk vind ik dat dekens nogal overdreven worden. Vergeet niet dat een geschoren paard nog heel comfortabel is bij een temperatuur van +10. Daarboven hoeft ook een geschoren paard geen deken op. (het is geen mens! Wij zouden het bloot wel koud hebben bij 10 graden maar dat is geen vergelijk. Een ongeschoren paard voelt zich bij -5 graden zelfs nog heel erg lekker)
Op stal zou ik zeker niet warmer doen dan 200 of bij flinke vorst 300grams. Buiten bij strenge kou en harde wind zou er eventueel nog wat bijkunnen maar het hoeft in feite niet meer te verwarmen dan een normale wintervacht doet.
Buiten moet de deken wel waterdicht zijn. Op stal liever niet.
) De mijne voelt niet warm genoeg onder een 200 grams deken hoor. Ze staat onder 500 grams met deze vrieskou en alsnog groeien de haren als kool! Valt bijna niet tegenaan te scheren. IK wil haar ook weer graag scheren, maar als ik dat nu doe dan zit het met een week er weer aan ben ik bang
Dus ze zal het dikke vachtje met dit weer wel nodig hebben! mirgino schreef:cheyentic schreef:ik heb mijn paard 2weken geleden geschoren en die staat met een 370 en 470 gr op en nu het zo koud is daaronder nog een wollen dek snachts. hij staat in een kas en daar is het dus vrijwel net zo koud als buiten, alleen dan zonder windje..\zou idd ff wachten met scheren tot het weer boven nul komt
mijn geschoren pony staat in een buitenstal met 360 gr en ik twijfel of het niet TeVEEL is
![]()
is jouw paard dan niet kokend heet onder deze hoeveelheid grammen?
mijn paardje is echt goed warm onder 1 deken van 360gr
nou moet ik zeggen dat hij voor het scheren ook met 2dekens op stond 1 van 200 en 1 van 400. helaas toch een te dikke vacht gekregen op de hals en onder zijn buik, vandaar dt ik na lang twijfelen toch heb geschoren