Ik zal ook onze situatie even uitleggen: onze paarden staan 24/7 op de wei, hebben dus een flinke wintervacht, en worden recreatief gereden (buitenritten of een uurtje in de bak, soms een les). Met die dikke vacht worden ze behoorlijk nat, dus doen we het wat rustiger aan en stappen we flink lang uit (minimaal 45 min.) tot ze redelijk droog zijn. Dan mogen ze rollen en staan ze nog een halfuurtje in een loods om ze te verzorgen en verder op te drogen. Daarna gaan ze weer de wei op (dat is nog eens 10 min. lopen). Tot nu toe hebben we steeds zweetdekens gebruikt, die we pas af deden als ze in de wei stonden. Maar nu krijgen we thuis in de schuur die dekens niet meer droog. Dus zondag hebben we het bij wijze van experiment zonder deken gedaan (omdat ze dus nog nat waren). En ze leken zo ook best aardig op te drogen tijdens het stappen. Ze waren ook niet drijfnat deze keer, dus het is wel lastig vergelijken...
Maar nu vraag ik me dus af: kan het ook zónder zweetdeken?
Graag jullie mening

-> update: Dit was dus eigenlijk een poll, maar bij het wijzigen van het bericht is dat ineens weggevalen...
) maar paarden houden hun warmte vast door een zweetdeken. dus stappen tot dat het zweet op het lijf koud is, is prima !
!