Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik voor een 185 gaan met een vrij hoge hals. Bv. de Highliner van Harry's Horse.
Zelf heb ik een WeatherBeeta, weet niet precies welk model. Maar hij lijkt hierop. Echt een superfijne deken. Hals valt ook ietsje hoger dan de gemiddelde deken.
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is. Imperial Riding of S&K hebben ook fijne dekens.
Dat wil nog wel eens verschillen qua deken. Je moet even op zoek gaan naar een deken met een smalle borst. Of een deken met een klein halsje kan inderdaad ook. Kavalkade heeft dekens met een smalle borst. Wheaterbeeta heeft over het algemeen ook wat smallere borsten.
Laatst bijgewerkt door Judje op 04-12-08 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:1 Foto omgezet naar link. Buiten de fotofora max. 2 foto's per link.
deken zoeken met idd een hogere schoft, of met nauwere hals. Zodat hij niet naar achter zakt. je paard heeft naar mijn mening geen lange of erg korte rug. Dus dan zou je voor een goede maat deken : Schofthoogte + 30cm moeten doen voor een goede ONDERmaat!
Ik had hetzelfde probleem met mijn haflinger. De 175 zit net te krap, de 185 net iets te groot, inmiddels is ze iets gegroeid, ze is nu 5,5 jaar, dus nu ligt de 185 beter, maar het verschilt erg qua deken. Ik heb meestal een BR deken voor haar, die liggen goed, nu heb ik een HH outdoor 200 grams, die ligt ook super, en ik heb bij Agradi een mooi deken gekocht vorig jaar, met een iets hogere hals, die ligt ook heel mooi. Ik merk zo en zo dat de dekens wat naar achtern schuiven,maar ze heeft er totaal geen last van. Ik heb ook 2 keer een deken gehad, met schijnbaar een grotere halsuitsparing, waardoor het deken zeg maar, overdreven achter haar schoft lag, echt drama dus.
als de deken naar achter gaat schuiven betekend dat het niet goed past, en niet fijn ligt voor het paard. Dit gaat op den duur schuren en kan lelijke wonden veroorzaken..