Afgelopen dinsdag was ik op stal om met mijn paard te gaan lessen,ze staat trouwens onder een deken.
Lekker paard aan het poetsen totdat ik bij haar rug kom,waar ze een vreemde plek had.
Het was zo'n 10 cm en lichtelijk opgezwollen.
Ik ben een peutereaar,en ging op de plek krabbelen om te kijken of deze plek haar pijn deed.
Dat was niet het geval,maar ineens kwam er een beestje tussen haar vacht vandaan lopen.
Echt te ranzig!!
Toen ik het eruit had gekrabd,schoot ie net zo hard weer terug tussen haar vacht,walgelijk om te zien!
Heb ergens een klein doosje opgesnort en heb het in het doosje gedaan,want dit wilde ik na laten kijken.
Het lijkt op een kruising tussen een teek en een spinnetje en is erg snel.
Ben er vanmiddag mee naar de veearts gegaan (sta je daar aan de balie met je beestje
)Toevallig was er die afgelopen week nog iemand met dezelfde beestjes naar de VA geweest (ook op haar paard aangetroffen) en die persoon heeft het laten onderzoeken op het lab.
Het is een Hertshoornluisvlieg,hieronder een link met foto van dit walgelijke gevalletje.
Volgens de VA kan het geen kwaad,maar wilde wel even een topic openen omdat ze vaker voor schijnen te komen op paarden rond oktober/november....
http://www.hetedelhert.nl/index.php?opt ... Itemid=113