terug groeiend haar na scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

terug groeiend haar na scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:32

de 1e van vorige maand heb ik mijn pony geschoren. Diertje krijgt een onmogelijk vacht waardoor hij te lang nat blijft en gaat hoesten. Maar onderhand begin ik mij af te vragen Hoe onmogelijk die vacht wel niet is?!

Het is nu dus bijna 2 maand geleden dattie geschoren is maar het is nu alweer een ontplofte bal haar op pootjes.. Is dat normaal dat dat haar zo idioot snel terug groeit? Zit ongeveer 3cm al weer op, echt zo'n hele dichte ondervacht. Ondanks dat ik hem dood gooi met dekens. Nu wegens vorst heb ik hem onder 750 gram gezet.

Wie herkent dit probleem?

Apple

Re: terug groeiend haar na scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:37

Als je begin oktober scheert dan komt het haar vrij snel terug Lachen.

Vaak blijft het wat langer weg als je begin november scheert.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:40

had hem met opzet zo vroeg geschoren. Kon nix meer met hem.. Binnen no time zweten als een beer en dan dus niet meer opdrogen. Was echt geen doen Nagelbijten / Gniffelen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:41

heb ik ook,ik heb mijn paard september geschoren,en dat is weer een bolletje wol inmiddels,dus daar gaat binnenkort weer het scheerapparaat overheen Lachen

2x scheren dus...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:43

We hebben het een keer gahad dat we een paard 3 keer moesten scheren, erg vervelend maar als je door wilt trainen en niet wilt dat ze verkouden worden moet je wel.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:44

het is vrij normaal dat de paarden dan weer terug in de vacht schieten. Het wordt steeds kouder, het licht wordt minder. Waarschijnlijk zal de vacht minder hard groeien na de 2e scheerbeurt. ik scheer persoonlijk na december niet meer. De dagen lengen dan weer, wat weer invloed heeft op de haargroei.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:51

De vacht blijft idd groeien, dat stopt niet na het scheren. Ik denk dat je gewoon nog een tweede (en soms een derde) keer moet scheren.

Ik zie het bij mijn eigen paard. Eind oktober heb ik zijn hals geschoren, maar hij ziet er nu alweer vrij wollig uit. Je ziet wel verschil tussen het gedeelte dat onder de deken zit en het gedeelte dat erbovenuit steekt, onder de deken groeit het minder hard.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:52

Die van mij is ook al 2 keer geschoren en het laagje ligt er al weer op, ik wacht met deze kou nog even, maar over een week of 2 gaat er voor de 3de keer een scheerapparaat overheen.. Tis niet anders Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:55

Ik doe nu toch even weinig, dus het zit niet in de weg. Maar als ik straks eind januari weer begin met trainen, dan laat ik het scheerapparaat er waarschijnlijk ook weer even overheen halen.

Staccy_Unoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:37

ik zal als je er egt last van hem nog keertje scheren doen ze bij mij op stal ook met een paard;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:36

Ik scheer ook 3 of 4 keer per winter hoor.
Zodra het haar er weer op komt gaat hij weer kaal Knipoog

pssstamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:11

denk dat die van mij ook 2x geschoren gaat worden.... oktober gedaan en het begint al weer flink dik te worden... Tong uitsteken

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:27

punt is dat ik zo'n hekel heb aan scheren Bloos Nare prik haartjes, bah... Pony is gelukkig wel erg braaf ermee, dat scheelt weer een stuk

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:56

Haha, ik ben dus niet de enige Bloos .
Ik heb mijn paard deze winter alweer 3x geschoren. Meestal moet hij elke 3 weken en dan komt er echt al wel weer een vacht af.
Als de dagen niet meer korter worden zijn het vaak alleen maar stiekels.
Hij krijgt ook een dik pakket dekens op met hals en buikflap maar de vacht blijft gewoon door groeien.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:11

Mijn paard heeft ook alweer een vachtje,en ik hem eind oktober heb geschoren. Terwijl het bij mijn pony juist heel langzaam gaat met haar vacht. Bij haar duurt het wel een paar maanden voordat er weer een normale vacht op zit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:15

Ik heb mijn paard eind oktober geschoren en dat haar is al weer een heel eind gegroeid, nog een paar weken en dan zie je bijna geen verschil meer... Meestal scheer ik wel tot 3x in een winter...

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:19

Mij merrie heeft dat ook.....komend weekend is ze weer aan de beurt voor de kapper hihihi

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:21

die van mij is 10 okt geschoren, en is nu ook alweer een bolletje wol, van de week wordt ze nog een keer geschoren