Scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skip_Bo

Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:17

ey,

De laatste tijd zit ik een beetje te na te denken of ik me pony zou scheren, alleen wil ik dit wel, maar ik weet dus echt niet wat voor kleur het dan word.

Het is namenlijk een palomino, en ik heb echt nooit een geschoren palomino gezien.

Weten jullie misschien hoe dit eruit zou zien?
Of hebben jullie er een foto van?

Btw, ik wil mijn pony scheren omdat, ze heel dik in haar wintervacht zit en daardoor snel gaat zweten.

alvast bedankt! Knipoog

Izzy19

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:20

Palomino's worden vaak heel licht. Ze krijgen een soort van blonde kleur. Ik ken ook zo'n paard, palomino-kleur dat geschoren wordt. Ik heb er geen foto van, maar de goudgele kleur verdwijnt meestal wel wat. Je krijgt echt een heel licht beige vachtje Lachen

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:27

Izzy19 schreef:
Palomino's worden vaak heel licht. Ze krijgen een soort van blonde kleur. Ik ken ook zo'n paard, palomino-kleur dat geschoren wordt. Ik heb er geen foto van, maar de goudgele kleur verdwijnt meestal wel wat. Je krijgt echt een heel licht beige vachtje Lachen

Vind je het persoonlijk lelijk of juist niet?
Nu heeft mijn pony namenlijk ook een lichte kleur, het goudkleurige is eraf.
Zometeen heb ik les, dus ik zou eens met mijn insturctrice overleggen;)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:22

Ik vind het persoonlijk niet lelijk. En het is toch veel aangenamer voor jouw pony ook. Als je op wedstrijd gaat is het ook properder om met een geschoren paard te rijden dan zo'n teddybeer natuurlijk Knipoog

marisxlexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:43

hoihoi,
ik heb zelf ook een palomino, en hebben we vorig jaar geschoren en die was helemaal wit.
persoonlijk vond ik het niet mooi, maar het voordeel is dat die in de zomer mooi donker was! :D

smallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:44

Heb wel geschoren valk gezien, vond ik erg mooi

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:41

valk wordt vaak meer richting grijs,palomino wordt meer richting wit.Belangrijkste is denk ik waar je pony zich het prettigst bij voelt.