Welke deken echt sloopproof?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Welke deken echt sloopproof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:16

Mijn paard staat met zijn vaste weidegroepje nu in de paddock. Helaas heeft dat ondertussen 2 gesloopte winterdekens opgeleverd. Hij staat dus blijkbaar bij een notoire dekenbijter. Gaten kan ik nog wel (laten) repareren, maar ingescheurde dekens en winkelhaken (door boven- en onderlaag en voering) van 20 bij 20 cm worden een stuk lastiger.
Daarom mijn vraag welke deken sloopproof is? Iedere maand een nieuwe deken wordt toch een iets te dure grap.
Heb al eens iets over New Zealand gehoord, maar kan daarover niet vinden of dat een gevoerde deken is. Frío staat nu n.l. onder een 200 grams deken.

Keukenkast

Re: Welke deken echt sloopproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:17

New zealand dekens! Of die canvas dekens; tegens de sterkste slopers bestand.
Volgens mij zijn ze niet gevoerd maar kun je er wel dekens onderdoen?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:18

Rambo dekens schijnen één van de sterkste dekens te zijn.
Succes ermee!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:20

Ik heb het niet zo op onderdekens. Frío staat nu uit nood onder zijn onderdeken met regendeken, maar de onderdeken heeft geen loopspliten met als gevolg dat ie kale schouders krijgt. En buiten dat het geen gezicht is zo'n witte met een paar van die donker grijze plekken op zijn schouder (donkere huid), lijkt het mij voor hem beslist geen pretje. En een borstbeschermer helpt hier helaas niet bij, in tegendeel daar werd ie alleen maar kaler van... Verdrietig

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:22

Tsja, dat is wel heel lastig zeg!
Zelf ben ik er niet dol op, maar je hebt ook van die nekbanden met een bak onder de mond, speciaal voor dekenslopers?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:23

Daarvoor zou je moeten weten wie de sloper is. Ik heb een vermoeden omdat ik 1 van de paarden vandaag in de deken en staart van een ander zag hangen, maar heb nog niet gezien dat er 1 werkelijk in die van mij hing.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:24

Aah, ja.. Dan gaat dat niet werken..
Succes iig!!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:24

Een nieuwzeeland deken (even zoeken met de zoekfunctie) is echt sloopproof. Je hebt meerdere dekens die je als onderdeken kunt gebruiken die wel loopsplitten hebben zoals een highliner ofzo. Je kunt ook gewoon de nieuwezeeland deken over je huidige deken heengooien, alleen voor het slopen (en waterdichtheid na het maken van de gesloopte plekken).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:33

Ik ga via Google zoeken. Links zijn overigens ook welkom Knipoog

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:41

Bij onze bucas dekens nog nooit een scheur of haakje gehad. Terwijl er twee continue aan het spelen, steigeren en happen zijn.
Stof schijnt "scheurvast" te zijn, dus bij een haakje of gaatje scheurt het niet verder.
Wij hebben de smartex rain, maar volgens hebben ook de gevoerde dekens dezelfde buitenstof. Info op paardendrogist.nl.

knollieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:21

Mijn bucas dekens zijn gescheurd en mijn paarden zijn nochthans geen echte slopers! Het lijkt mij ook niet door hen gedaan te zijn want ik zie geen sporen van bijten of trekken of zo. Foto's staan er in het volgend onderwerp. (bucas power turnout light gescheurd)
Laatst bijgewerkt door knollieke op 22-11-08 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:23

New Zealand! _O_

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:28

Nieuw Zeeland dekens zijn echt het sterkst, maar kunnen nog wel eens schuurplekken geven. Ze zijn ook vrij stug en zwaar. Ik heb nu een Rambo er op liggen omdat die van mij tussen het jonge spul instaat en zelf ook graag speelt en kroelt. Gaat tot nu toe prima en schuurt absoluut niet bij de borst (dat deed de Bucas bij die van mij wel een beetje).

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:32

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:23

knollieke schreef:
Mijn bucas dekens zijn gescheurd en mijn paarden zijn nochthans geen echte slopers! Het lijkt mij ook niet door hen gedaan te zijn want ik zie geen sporen van bijten of trekken of zo. Foto's staan er in het volgend onderwerp. (bucas power turnout light gescheurd)

Bij jou is de band van de sluiting losgegaan (zoals ik het op de foto's zag). Net zo goed kwalijk, want dat moet niet kunnen zal ze bij mij ook eens checken.
Maar is wel anders dan scheuren in het dek zelf, dit lijkt meer op een productiefout, vooral als het bij twee dekens hetzelfde gebeurd.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:52

Ik heb ook goede ervaringen met Bucas. Ja

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:39

Geweldig topic, deze onthoud ik. Mijn dekens gaan ook 1 voor 1 naar de nete, en ben het nu wel zat.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:31

mijn bucas is ook al gesloopt na 2 weken Boos!

Complete voorsluiting hangt eraf, stiksel zijn eraf getrokken. ook het klitteband om de hals aan te bevestigen is er af getrokken, dat dit zomaar kan! Heb de paardendrogist gebeld, mocht de deken terug sturen en dan kijken hun ernaar.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:01

Ik zweer bij bucas dekens! Zelfs mijn sloper laat hem heel. Lachen

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:06

Ik heb een Bucas deken,al 10 maand,en mijn paard sloopt ook altijd alles en de rest van kudde waaronder een jong paard krijgt die echt niet stuk,soms is ze zo slim om ergens te gaan krabben en dan zit ze vast,ze ramt dan erdoorheen en het enige dat het deken mankeert is een krasje.
En er word wel altijd in gebeten.
Maar het deken is nog steeds heel Haha!
Behalve wat krasjes,maar dat is logishe.
Ik heb de 200grams Lachen
Bucas raad ik je zeker aan Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:58

Hmm, ik herken (gelukkig!) de verhalen van de kapotte Bucas niet. Mijn Fjord staat samen met een speels Shetje in de wei, dus er wordt regelmatig in de deken gehapt bijvoorbeeld. Nog niets aan te zien! Haha!klopt af..