Bucas Smartex Medium, hoeveel grams?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x__laura

Bucas Smartex Medium, hoeveel grams?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:56

Ik kocht net een Bucas Smartex Medium, ervan uitgaande dat die (zoals op de site aangegeven) een vulling heeft van 150 grams.
Nu zag ik bij een webshop staan dat diezelfde deken 220 grams is en nog ergens anders 370 grams.
Op het boekje dat ik erbij kreeg staat dat er een vulling van 450 grams in zou zitten Verward (Ik ken echt niet veel van dekens, kan niks afleiden van de dikte oid Bloos)

Heeft iemand een idee hoe dit nu zit?
Want nu staat mijn paard dus misschien onder een 450 grams deken terwijl ik dacht dat het 150 grams was, toch wel een enorm verschil... (ze zweette er na 20min niet onder maar ja)

Hopelijk kan iemand me helpen!

Casca

Re: Bucas Smartex Medium, hoeveel grams?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:58

http://www.reijingaruitersport.nl/cms/p ... pageid=526

de smartex is er in verschillende diktes.. Staat het niet op het labeltje aan de binnenkant van de deken of op de bon/site waar je hem kocht?!

en daarbij zijn de smartex dekens heel goed ademend dus wel bij veel verschillende temperaturen te gebruiken. Wat heeft de deken gekost?? daar kan ik het wel aan afleiden Tong uitsteken

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:06

Ja, hij bestaat inderdaad in verschillende diktes, alleen geeft zo wat elke site andere diktes, ik begrijp er helemaal niets meer van!
De site die jij net toonde heeft het over 200grams, nog een andere over 220 en wéér een andere over 300 en zo verder, kan toch niet dat er zoveel verschillende zijn?

De website van Bucas zelf heeft het over fleece/150grams/300grams en in het boekje staat weer wat anders (300/450/570)
Echt niet aan uit te geraken...

Ik ga morgen meteen in de deken zelf kijken, of er geen label in zit waar de dikte opstaat maar ik zit me nu heel de tijd af te vragen of mijn paard het niet te warm heeft...

Ik heb er iets rond de €180 voor betaald, in een gewone ruitersportzaak hier.
Ik denk niet dat ik het nieuwste model heb eerlijk gezegd.

Alvast bedankt voor je reactie Lachen
Laatst bijgewerkt door x__laura op 11-11-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:06

volgens mij is er nu een nieuw type wat tussen de all-in=one en de rain zit.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:09

Op het etiket staat 'Smartex Medium', als ik die deken op bucas.com bekijk staat er 150grams bij maar in het boekje staat bij medium 450grams.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:11

ik heb de rain en die is volgens mij 150 grams dan, een fleecevoering en verder vrij dun

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:19

Ik heb de Rain in handen gehad en dat was echt een zeil zeg maar, de deken die ik heb heeft fleece binnenin en er zit echt een vulling in, alleen is het dus een raadsel hoe zwaar Huilen

Ik bekeek net de foto's op de site van Bucas en ik heb dus niet de nieuwste uitvoering, ik heb nog de ouderwetse sluitingen, misschien helpt dat?

Nu wil ik het echt weten Vork

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:21

Het probleem is namelijk de fleece.. Die wordt door sommigen neergezet zijnde 170/190 gram, maar dat komt overeen met 100 gram vulling. Daar komt de verwarring vandaan. Als jij een ouder model hebt dan zal die vorig seizoen duurder zijn geweest en dus die van 470/400 gram (470 als je de fleece meerekent, 400 als je de fleece op vulling waarde neemt).

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 10:53

Ja ik dacht ook al zoiets,
op e-bay stond dit bij zo'n deken: "Mit Power Stay-Dry Futter 300Gr. Stay Dry Lining ( Futter ), Zusätzlich mit 150 Gramm Isolierung"
Als je dat optelt kom je dus aan 450, zoals in het boekje staat.

Maar is die deken dan echt zo warm als een 'gewone' 450grams deken? Dan vrees ik toch dat mijn ongeschoren paard het daar veel te warm onder zal hebben...

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:39

Bij de bucas dekens word het iets anders berekend.

De Smartex medium komt met een andere deken van 250 gram overeen!!
Je kunt het dus zien als een 250 grams deken.

Dit komt doordat de aantal grams fleece voering anders is als een aantal grams vulling.
De fleece voering komt overeen met een 100 grams deken.

En dan heeft de smartex medium nog een vulling van 150 gram.

Dus fleece (100 gram) + vulling 150 gram = 250 grams deken.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 12:26

Corina: dat zou wel eens kunnen kloppen dan, mijn paard had het er iets te warm onder maar niet heet/bezweet oid.
Als de deken echt 450grams zou zijn, zou ze toch echt moeten zweten lijkt me, na een overgang van 100grams naar 450grams...

Ach ja, dan gebruik ik 'm maar als winterdeken ipv tussenseizoen zeker Vork

Bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 01:05

Als je op deze link klikt en dan kijkt bij omschrijving, staat er precies hoe het in elkaar zit. Ik heb de deken ook. Het is van warmte isolerende fleece die overeenkomt met 100 gram vulling, daarnaast heeft het ook nog een vulling van 150 gram thermobonded polyester.
Totaal plaatje is dat de smartex medium vergelijkbaar is met een deken van 250 gram vulling. Geschikt van -10 tot +10.
Ik zelf doe er voor mijn oudje met zeer koude nachten nog wel eens een onderdeken onder.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=156&intSubgroepID=160&intProductID=40868

Ik heb de smartex van vorig jaar en volgens mij kwam die met een vulling van 370 gram overeen.

Edit: met smartex medium komt idd overeen met 370 grams vulling, ik heb de kleur bruin/ goud, je had ze ook in het groen. Het is dus een minder warme deken geworden.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:58

Mindim: Heb jij dan ook nog de versie met de 'oude' sluitingen? Dus twee ouderwetse sluitingen op de borst? Ook dat bucas-embleem op de hals (zoals op de foto van paardendrogist) zit er bij mij niet op. Het zal dus vast een oudere versie zijn die ik heb.
Mijn deken is donkergrijs met zwarte bies, ze hadden hem ook in het blauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:25

Ik heb inderdaad nog wel de oude sluitingen, maar heb daarachter wel een flap met klitteband zodat de sluitingen de borst niet raken.

Ik vind het een fijne deken, past goed, ook al doet nummer 1 anders vermoeden Haha!
Afbeelding
Afbeelding

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 17:13

Zo ziet de mijne er dus ook uit, maar donkergrijs met zwarte bies.

Ach ja, zeker zal ik het wel nooit weten waarschijnlijk Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:05

Nou als je die hebt is het vergelijkbaar met een 370 gram.