scheerapparaat komt niet door de haren heen : wat doen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XX_me_XX

scheerapparaat komt niet door de haren heen : wat doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:59

hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar een scheerapparaat gekocht (niet al te duur en toch een handig model). Kheb er reeds een shetje en mn eigen paad mee geschoren. Vandaag wou ik opnieuw scheren maar op een iets kortere stand dus nieuwe andere mesjes opgezet. en daarna hup scheren maar: rug, flanken, billen en hals gingen goed maar plots niet meer... Het apparaat gaat wel maar de haren gaan gewoon los door de mesjes heen en niet 1 haartje wordt weggeschoren. Ik heb het appraat en de mesjes helemaal gereindigd en gesmeerd, maar nog steeds doet ie het niet. Nu heb ik een paard met een wollige kop, 4 harige benen en een wollige buik en ... zaterdag heb ik wedstrijd ... Helaas is dinsdag 11 november hier en feestdag en veel winkels nemen ook maandag verlof...

Zijn de mesjes reeds bot na het scheren van een half paard ?
Hoe kan ik de mesjes opnieuw scherp maken ?
Zou het apparaat eventueel kapot zijn ?

hopelijk weet er iemand raad
Groetjes

_Kimo_

Re: scheerapparaat komt niet door de haren heen : wat doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:01

Je kan de mesjes laten slijpen, dat wil vaak nog wel een stuk schelen! wel raar dat ze zo snel al bot zijn :S Zou eigenlijk niet mogen..
Je kan ook het apparaat wat meer open/dicht doen. Dat kan je doen, door aan het wieletje op je scheerapparaat te draaien.

Heb je je paard gewassen voor het scheren?
Dit doen wij altijd voor het scheren, zodat al het vuil er goed uit is, dat scheert ook weer wat fijner Lachen
Succes ermee!

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:08

wat voor scheerapperaat heb je zo'n grote,?? die je ook voor schapen kan gebruiken enz,?? want die mogen idd niet zo snel bot worden,, maar omdat je zegt dat et een niet al te dure 1 was,, dan is et logisch dan ie snel bot is,, ik hoor et wel,,,

XX_me_XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:09

ja ik verschoot ook dat deze mesjes zo snel bot waren. Helaas zoals ik al reeds zei is het een relatief goedkoop model dat toch fijn scheert en dit machietje heeft geen wieltje. Dus voor iedere lengte moet je andere mesjes nemen voor die specifieke lengte. Nogal moeilijk om uit te leggen, maar het is geen "zwaar model".

Mijn paard heb ik enkele dagen geleden gewassen toen het mooi weer was (ik heb geen solarium en dergelijke) dus ik vind het persoonlijk niet verantwoord een paard te wassen met koud water en dan laten drogen in een koude omgeving. Vandaar dat ik het een aantal dagen geleden al gewassen heb. Voor ik begon met scheren heb ik haar helemaal proper geborsteld (ze was niet echt vuil enkel een beetje stof van op stal te staan). Haar benen en buik die wel zeer vuil waren heb ik niet gewassen, maar daar ben ik ook nog niet met het machientje aangeweest.

groetjes

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:12

Nee dan zou ik idd ook niet gaan wassen..
Wij hebben wel het geluk van een solarium Tong uitsteken (is op mijn stagebedrijf)

Anders kan je misschien terug gaan naar de winkel ermee?
Want het zou eigenlijk echt niet mogen hoor,,
Ookal was hij redelijk goedkoop, het is toch zonde van je geld als je na elk paard nieuwe mesjes moet kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:15

Misschien kan je proberen om eerst wat minder kort te scheren en zo een eerste laagje haar eraf ta halen, dan het apparaat korter zetten en het tweede laagje eraf halen?
Het duurt dan wel langer, maar kan goed helpen als de haren heel lang en dik zijn.
succes Lachen

XX_me_XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:22

Ik ben van plan terug te gaan naar de winkel, helaas is die pas woensdag opnieuw open. mijn ander mesje die zorgt voor een langere lengte was eveneens na 1 paard bot = scheerde ook niet echt meer. Het is misschien niet het zwaartste model, maar voor 200 euro vind ik wel dat zoiets niet zou mogen, ook al is dit niet zo ontzettend duur.

Ja ik wou inderdaad eerst op de lange lengte scheren, aangezien mijn paard redelijk snel "koud" heeft. Maar ik merkte dat dit mesje ook gewoon door de haren heen ging (zie hierboven ik heb mijn paard daar enkele weken geleden al eens mee geschoren) en ik wou geen tijd verliezen dus heb ik de kortere mesjes erop gezet en begonnen. En zoals ik al zei dit ging heel goed tot het plots gedaan was.

Aan het apparaat zelf kan het volgens mij moeilijk liggen aangezien ik in het begin met de langste mesjes niet kon scheren en met de nieuwe mesjes wel. Als je de mesjes eraf neemt en je zet het apparaat aan, zie je dat het "haakje" waar de mesjes aanhangen beweegt... dusja dat is allemaal redelijk normaal... Of kan het toch aan het apparaat liggen ?

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:53

Wat voor type / merk apparaat praat je over, vertel eens wat meer.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:22

Ik denk toch dat het aan de messen ligt. Als je messen goed op het apparaat zitten en ze zijn scherp dan moeten ze zonder problemen het haar wegsnijden.

eureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:00

jah zal vast aan de messen liggen ik zal in ieder geval terug gaan maar ja is vervelend dat die pas woensdag open is weer niemand anders die een scheerapparaat heeft en die het af kan maken voor je??

XX_me_XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 14:12

ja gelukkig komt er morgenmiddag iemand die verder kan scheren en hopelijk zie je dan geen verschil...

Het merk/model weet ik zo niet vanbuiten ik dacht moser africano of zo iets maar zodra ik terug naar stal ga zal ik het merk eens opschrijven.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:32

Moser heeft toch alleen tondeuzes???

XX_me_XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 10:48

geen idee eerlijk gezegd. Ik heb het apparaat gekocht in een goede en hier in de streek toch bekende paardenzaak. Die heer raadde mij dat merk aan als één van de beste om paarden te scheren. Dus ik heb hem geloofd... En eerlijk gezegd het scheert ook zeer fijn : geen strepen, weinig geluid, gaat snel vooruit,... Maar zoals je aangeeft ziet het apparaat er meer uit zoals een zware tondeuze en niet zoals een apparaat waarmee je ook schapen kan scheren enzo.

Ik ga het apparaat helemaal laten nakijken bij diezelfde paardenzaak en het daarna enkel nog gebruiken voor het hoofd en benen van de paarden. Ik heb echt geen zin om mesjes te gaan halen na elke paard. Ik denk toch dat dit het beste is.