Ik rij met mijn tinker bijna elke dag intensief. Ik merk dat hij heel snel gaat zweten en slecht opdroogt vooral met name in zijn nek daar blijft hij lang vochtig. Hij staat al onder een deken maar heeft toch nog een redelijke vacht ( niet dik maar hij mocht dunner zijn van mij).
Het is vaker zo dat ik een kwartier aan het rijden ben en hij helemaal in het zweet staat. Het ligt niet aan zijn conditie want ik kan gerust een uur rijden maar alleen is hij dan wel zeike nat. En ik wil graag van de winter toch een paar wedstrijdjes doen.
Nu dacht ik dus van hem mss te scheren( laten doen ) ik wou dan zijn lijf alleen maar zijn hoofd niet en zijn benen dat weet niet.
Het is dan de eerste keer dat hij geschoren zou worden, heb wel al eens zijn baard afgeschoren met een klein honden tondeuse maar voor de rest niets. Ik vroeg of ik hem dan toch nog zou laten scheren of niet. Ik heb nu een 300 grams deken opliggen maar als hij geschorn zou worden zou ik dan een 500 grams op leggen of gewoon de 300 laten opliggen. en met hals of niet? want heb gelezen dat dat de manen zou verstikken en ben toch redelijk verzot op zijn manen
Alvast bedankt
groetjes nieky1993