Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ze staat zolang wel altijd in de stal tot ze weer helemaal droog is. 
Ik doe het nu eigenlijk op de manier van anniee..... aangezien ze thuis met rijden niet zo heel hard zweet, alleen onder het zadel en een beetje op de hals.

Eva1993 schreef:Bij een stal waar ik vaak rijd doen we altijd eerst zo goed mogelijk uitstappen, dan zweetdeken erop en gewoon rondlopen op het erf/wei/paddock, en wanneer hij weer opgedroogd is deken eraf. Als de bak géén zwembad is spoelen we hem een beetje af en laten hem rollen. ligt aan het weer of er dan een zweetdeken op gaat.
En bij warm weer spoelen we hem af op zn beentjes en sponzen hem af op de hals en rug, daarna laten we hem lekker rollen en zetten hem op de wei.
Vliendertje schreef:Zeiknat valt wel mee, Gewoon op de hals & zadelplekken (ook de singel)
Als we les hebben is ze goed bezweet dus met n spons ben ik dan erg lang bezig haha. Haar voetjes moeten dan ook gebeuren aangezien het zand uit de bak er anders niet uit te krijgen is....
bedankt
Met lauw water op de bezweette plekken. Maar dat is dus alleen het zweet een beetje weg vegen. Hierna laten rollen zodat het zand hecht aan de natte plekken en dan de wollen zweetdeken er op. Hierdoor is ze supersnel droog 

Eva1993 schreef:Oke, alleen bij ons kunnen de paarden hellaas niet rollen in de winter in de bak. omdat de afvoer van water daar verschrikkelijk is (lees: ZWEMBAD)