hoeveel dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

hoeveel dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:39

ik had even een vraagje Clown mijn pony staat nu onder een winterdeken en als ik ga rijden moet ik ongeveer 5-10 minuten lopen met haar naar de manege
dan heeft ze een fleecedeken op met hals maar ikzelf vind dat eigenlijk te weinig vele zeggen dat dat nu nog wel kan zo koud is het nog niet
wat zouden jullie doen??

p.s. ik weet niet of dit topic hier goed staat anders graag even verplaatsen

risky

Re: hoeveel dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:57

als je gaat stappen met je pony dan krijgt ze het door het lopen al warm dus je fleecedeken is warm genoeg hoor Haha! (ook als het vriest)

als je er een dikkere deken op zou doen terwijl je naar de mange stapt dan heb je kans dat ze helemaal bezweet aankomt.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:06

Een andere optie is dravend naar de manege gaan, maar ik weet niet of de omgeving dat toe laat?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:09

ik moet ook een kleine 10 minuten stappen om bij de binnenbak te komen,en leg mijn paard(kwpn)ook een fleece deken met hals op,de hals klap ik alleen op de heen weg naar achteren en op de terug weg naar voren.pas als het echt bere koud is dan leg ik er nog een wolle deken onder,maar dat is echt aleen als het vriest.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:16

Je zou 2 fleece dekens over elkaar kunnen doen dat wil ik ook nog wel is doen als ik naar buiten ga. Maar 1 fleecedeken is ook al warm genoeg of uitrijdeken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:27

als je gewoon aan het stappen bent is die fleece genoeg hoor!

Maar dan heb je nog fleece en fleece.
Als je twijfelt, kijk dan is naar de kwaliteit van je fleece deken. Je hebt natuurlijk dunne en dikke fleece (ik heb zelf een fleece deken die erg dun is en een hele dikke). Leg er dan een dikke fleece deken op als je gaat stappen.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:06

HumbleTalent schreef:
Een andere optie is dravend naar de manege gaan, maar ik weet niet of de omgeving dat toe laat?

opzich kan dat ook alleen dan heeft in en uitstappen ook geen zin meer dat doe ik namelijk altijd als ik na de manege ga Knipoog

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:06

liiisette schreef:
HumbleTalent schreef:

opzich kan dat ook alleen dan heeft in en uitstappen ook geen zin meer dat doe ik namelijk altijd als ik na de manege ga Knipoog

Als je paard net onder een warme deken uit komt is het instappen voor hem alleen maar afkoelend.. als je paard de hele dag binnen heeft gestaan zou ik niet gaan draven, maar als je paard de hele dag heeft buiten gestaan zal het hem niet echt uit maken..

terug uitstappen tja dat is het volgende punt.. dan zal je idd een fleece bij op moeten leggen.. en die kan je dan idd net zo goed opleggen op de heen weg..

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:27

Voor een ongeschoren paard hoef je absoluut niet meer op te leggen voor in en uitstappen.