Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:Ik heb zelf de onderkant van de hals en haar borst geschoren. Flank expres niet. Bij mijn paard werkt het heel erg goed...
roxxxiejjj schreef:als je geen deken om wil zou ik hem ook niet scheren. stel jij hebt 1arm geen kleding om en de rest wel en je staat in de regen dan heb je het toch ook koud? (in ieder geval vriest je arm zowat dood) ik zou gaan voor een zweetdeken na het rijden en niet te lang doorrijden, veel stappen tussendoor:). succes
Vjestagirl schreef:Ik heb zelf de onderkant van de hals en haar borst geschoren. Flank expres niet. Bij mijn paard werkt het heel erg goed...

Marieke_K schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb zelf de onderkant van de hals en haar borst geschoren. Flank expres niet. Bij mijn paard werkt het heel erg goed...
Een dergelijk modelletje meet ik die van mij ook aan. Puur omdat hij met een uur stappen na het rijden nog niet droog is. Dat is nu niet zo erg; hij kan het land nog op, maar dat is bij ons over een paar weken ook over, dan kan ik hem na het rijden niet altijd buiten zetten en gaat hij staan zweten op stal. Met het wegscheren van een streep aan de onderkant van de hals, de borst en de buik neem je de ergste zweetplekken weg en ik zet die van mij dan nog gewoon zonder deken buiten (mits het echt hard vriest of heel hard regent).
Deze vond ik op het i-net:
inderdaad vooraan bij de hals en borst zitten nu al haren van 10 cm. Onder de buik ook overigens. Ik ben vorig jaar hele jaar met dekens in de weer geweest, meestal veel te warm voor mijn tinker. Dan schijnt het zonnetje overdag en zit hij te zweten onder een deken. Dit jaar wilde ik het anders proberen. Geen dekens, kan hij ook nog lekker rollen en zich lekker vies maken
. Doe jij zomers dat model ook, want ook dan raakt mijn tinker hittebevangen met werken.
Vjestagirl schreef:roxxxiejjj schreef:als je geen deken om wil zou ik hem ook niet scheren. stel jij hebt 1arm geen kleding om en de rest wel en je staat in de regen dan heb je het toch ook koud? (in ieder geval vriest je arm zowat dood) ik zou gaan voor een zweetdeken na het rijden en niet te lang doorrijden, veel stappen tussendoor:). succes
Als haar paard zo dik in het haar zit als dat ik denk, dan heeft een zweetdeken echt geen zin. Mijn paard ook, 2 minuten stappen en ze is al drijfnat.
Daarbij is de vergelijking tussen jou en je paard een beetje krom, omdat een paard een heel ander idee heeft van koud dan een mens.
roxxxiejjj schreef:Vjestagirl schreef:Als haar paard zo dik in het haar zit als dat ik denk, dan heeft een zweetdeken echt geen zin. Mijn paard ook, 2 minuten stappen en ze is al drijfnat.
Daarbij is de vergelijking tussen jou en je paard een beetje krom, omdat een paard een heel ander idee heeft van koud dan een mens.
Nou je kan mij niet vertellen dat als je je paard half scheert hij het niet koud heeft. Toen bij mijn pony alleen al zijn onderbeen geschoren was( en dat was in de zomer) voor een scan was zijn been steeds ijskoud. En de rest van zijn benen en lichaam was gewoon warm. En als je de zweetplekken scheert(even een voorbeeldje) scheer je meer dan alleen een onderbeen:).
Het is voor je pony meer vervelend om niet een stuk te scheren dan om hem met haar te laten staan.

simongek schreef:Sorry maar als bovenstaand model scheren een geen deken op lijkt me toch behoorlijk fris voor
een paard.