ik kan er niet meer aan uit aan die dekens...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickyP

ik kan er niet meer aan uit aan die dekens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 16:12

Ik kan er niet zo goed meer aan uit, hoe meer en meer ik topics ik lees, ben ik helemaal van de kaart en weet ik niet meer wat ik moet doen.
SORRY daarvoor!!! Bloos Verward

De vorige eigenaars legden in de winter een deken op Cooper en ben dus nu van plan dit ook te doen.
We hebben er eentje van 200gram en 400gram gekocht. Die van 400gr hebben we al, maar die van 200 moeten ze nog opsturen...

Nu was mijn vraagje: Moet ik die van 400 gram al s'nachts opleggen mits ik die van 200 nog niet heb?
Ik ben al bang dat hij het koud gaat krijgen omdat hij niet zo een dikke vacht aanmaakt.
Het kan nog wel een weekje duren voor ik die van 200gram hier heb.
Misschien anders al een fleece opleggen in de nacht?
Of ook al in de dag?
Ik kan er niet meer aan uit wanneer je nu best wel een deken oplegt en wanneer niet en zo verder...
Of 200gram in de dag en 400 s'nachts?
of geen enkel in de dag en dan wel in de nacht...

sorry hoor...... Maar weet het niet goed.

Ik wilde eerst helemaal geen deken, maar omdat hij het gewend is, zal ik dat toch maar doen.

bedankt!!!

sonjim

Re: ik kan er niet meer aan uit aan die dekens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:19

Je paard hoeft geen deken op enkel omdat hij dat gewend is. Mijn haf stond op stal met 3 dekens in oktober toen we haar kochten en in december stond ze met 1 deken buiten, het jaar erna geen deken meer. Het kan prima.

boogymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:25

Ik kijk even mee met dit topic (want ik snap wat je bedoeld) Zit mezelf ook helemaal gek te maken.

En heb gelijk ook een vraagje; Als mijn paard de regenachtige dagen en 's nachts met een regendeken met fleece voering op heeft gestaan en de laatste twee weken 24/7, kan ik hem nu dan nog afdoen??? Na het lezen van paardnatuurlijk wil ik eigenlijk van mijn deken af. Kunnen die twee weken met deken kwaad? (vanwege vachtopbouw).
Laatst bijgewerkt door boogymax op 20-10-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:27

Volgens mij kan de fleecedeken nog prima af, het is nu vrij warm vergeleken met de buien van de afgelopen weken.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:29

Tja, kijk gewoon naar je paard. Staat die te kleumen, dan kan je er voor kiezen een deken op te leggen, maar ik zou, zeker met deze temperaturen beginnen met een fleecegevoerd regendekentje of zo.
Toont je paard helemaal niet dat hij het koud heeft, lekker laten staan dan.
Gewoon, naar je paard kijken en niet jezelf de kop gek laten maken door wat alle andere mensen doen.

Ik heb zelf toen het een week of 2 geleden zo regende een regendeken opgelegd. Toen het weer droog was is die ook weer afgegaan en zolang het niet continue gaat regenen, blijft ie ook nog lekker af.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 20-10-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:29

Als jij eigenlijk helemaal geen deken op wil doen bij je paard en je paard nu ook nog geen deken opheeft gehad zou ik gewoon proberen niet aan een deken te beginnen! En kijken hoe je paard reageerd. Als hij het toch wel koud heeft kan je altijd nog een deken omdoen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:51

Ik zou hem NU in elk geval nog NIET de 400grams opleggen hoor, ook niet 'snachts!
Bij mij op stal staan er wel al paarden onder 200grams, ook overdag, maar persoonlijk vind ik dat ook te warm.
Mijn eigen paardje staat dag en nacht onder een ongevoerde regendeken, als ik er ben en het is lekker weer gaat die gewoon lekker een paar uur af.