Foto's geschoren Friezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Foto's geschoren Friezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 10:01

Wij hebben een fries op stal waarvan we overwegen of we haar zullen scheren.
Nu is dat scheren niet zo'n probleem, maar ik weet mijn god niet hoe ik dat moet doen met de sokken?
Heeft iemand foto's van geschoren Friezen, waarvan de sokken zijn blijven zitten?

Alvast bedankt Lachen

Elianna_

Re: Foto's geschoren Friezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:02

Ik zal even kijken of ik nog ergens een foto heb van een geschoren Fries. Knipoog

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:05

Ik heb geen foto's maar heb wel al eens een fries geschoren.
De sokken heb ik laten staan. Je moet echt wel goed opletten dat je niet teveel wegscheert, maar als je beetje bij beetje en voorzichtig bent, (je houd je ene hand op de lange haren en scheert er zo voorzichtig langs) dan lukt het je wel, althans bij mij viel het reuze mee hoor.
Veel succes Knipoog

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:18

Ik heb van mijn fries gewoon de hele benen in het haar gelaten, dus alleen het lijf en de kaak geschoren.

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:28

Hoi,

Ik heb ook een fries en heb vorige jaar overwogen om hem te scheren maar ik durfde het niet aan hoor.
Ik was bang dat hij lelijk zou worden.

Dit jaar weer het zelfde dilemma, wel of niet...

Maar ik doe het toch maar niet, zijn vacht is niet super dik, en vorig jaar ging het prima.

Bij mij op de rijvereniging doen de meeste het wel, maar sommige zijn zo grijs geworden, gewoon zonde!
Ze zijn juist zo mooi zwart in de winter...

Famke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:33

Bij de benen moet je er gewoon voor zorgen dat je aan de voorkant van de benen niet verder dan de kogel scheert en aan de achterkant niet verder dan waar de sok begint (halverwege pijp ongeveer).
Ik doe het altijd met een opscheermachine en dan niet op het kortste mes, kwestie van de tijd nemen en oefenen, het groeit vanzelf weer aan.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 12:37

Ik denk dat ik het wel aandurf.. Als het resultaat goed is Bloos Zal ik een foto plaatsen van hoe het geworden is.. Ze zweet nu steeds zo erg dat het gewoon zielig is om haar niet te scheren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:42

Ik lees hier even mee!

Ik heb een kruising fries, met een nogal schamel sokje, en weet nog niet helemaal wat ik hiermee wil Nagelbijten / Gniffelen

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:07

Je kunt altijd nog niet de sokken eraf scheren, of gewoon iemand anders het laten doen. Ik vind de sokjes bij een Fries altijd gewoon mooi, tja raseigenschap he whaha

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:28

Ik heb een mini maar komt aardig overeen met een fries.
Ik scheer zijn benen vanaf de knie tegen de haren in (zoals het hele paard) en dan onder de knie, in de scheidingslijn met de haren mee. Zo krijg je een mooie onopvallende overgang en kan je de sokken laten zitten.
Staat er netjes.
Mijn moeders haflinger heb ik ook zo geschoren.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:31

Ik heb Fedde ook een aantal keer laten scheren. Sokken horen bij een Fries en die zijn er dan ook gewoon aan gebleven. Hij is geschoren op de manier die Leonieke noemt.