scheermachine/tondeuse, welke? Sectolin SE 200/ SE 500 of???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

scheermachine/tondeuse, welke? Sectolin SE 200/ SE 500 of???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:59

Ervaringen gezocht! Tong uitsteken
Ik ben op zoek naar een tondeuse/ scheermachine voor een gunstige prijs (zo rond de 50 a 75 euro). Ik kwam oa de Sectolin SE-200 en SE-500 tegen. Iemand ervaring met deze tondeuses?

Het gaat mij om het opscheren van de benen, de kaak en het bridlepath (3e oor). Kunnen deze machines dat goed aan?

aslo

Re: scheermachine/tondeuse, welke? Sectolin SE 200/ SE 500 of???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:15

Wij hebben de SE200. Ideaal voor oren e.d., maar voor opscheren van de benen m.i. te min. Je kunt er dan wel zo'n opzetkammetje opdoen, maar dan krijg je strepen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:39

Ik heb ook de SE200, heel fijn apparaat voor het toiletteren van het hoofd, maar ook ik vind hem voor de benen niet krachtig genoeg (of je moet de haren op de benen kort hebben en met de SE200 kort houden)
Benen met veel haar krijgt hij uiteindelijk wel kort, maar is ook een aanslag op de messen, ook als je netjes de benen vantevoren gewassen hebt.
Ik heb daarom besloten er ook nog een groot apparaat bij aan te schaffen, enkel voor de benen en de staart(wortel)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:37

Ik heb vandaag de SE-500 binnen gekregen. Hij is geschikt voor hoofd, 3e oor en de kroonrand. Hoger trekt hij echt niet , dus ik doe hem weer weg want ik zoch een apparaat waarmee ik tot de knie kan scheren. Interesse Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:20

Geen idee van deze, maar ik kwam een aanbieding tegen van de se 200. Ik had geen idee dus vroeg of deze voor het hele paard kon. Daar werd ja op geantwoord. Natuurlijk had ik even op de site nagekeken en zag dat deze daar absoluut niet geschikt voor is. Het blijft een nette aanbieding, dat wel.....
Had zelf dus een grote nodig en denk dat jouw paardjes geen extreem dik haar hebben? Mehlika heeft er ook nog wat voor dat werk in de shop Knipoog Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:59

superpony schreef:
Geen idee van deze, maar ik kwam een aanbieding tegen van de se 200. Ik had geen idee dus vroeg of deze voor het hele paard kon. Daar werd ja op geantwoord. Natuurlijk had ik even op de site nagekeken en zag dat deze daar absoluut niet geschikt voor is. Het blijft een nette aanbieding, dat wel.....
Had zelf dus een grote nodig en denk dat jouw paardjes geen extreem dik haar hebben? Mehlika heeft er ook nog wat voor dat werk in de shop Knipoog Haha!

welke aanbieding kwam je tegen?
mijn messen beginnen bot te worden en ik weet nog niet of ik nou voor een heel nieuw apparaatje ga, of voor nieuwe messen à 20 euries...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:31

@luxje, op mp 125 euro, maar of je dat moet doen. Weet wel dat ik mailde voor ik verder had gekeken of deze geschikt was voor het gehele paarden lijf te scheren en ik gewoon een antwoord kreeg dat dat WEL kon. Dat kan dus niet en dan weet ik niet of je daar iets wil kopen.

Mehlika hier op bokt heeft ook nette in haar shop. www.allaroundsupplies.nl klik links de webshop aan en scroll naar beneden, daar staan de scheermachine's. Zij is iig zeker weten betrouwbaar!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:35

als je voor niet veel geld een goede paardenscheermachine wilt kopen, raad ik je aan een aesculap of heiniger te kopen tweedehands. Dit zijn onverwoestbare apparaten die echt goed zijn. Tweedehands nog niet gratis maar dan heb je wel wat. Beter dan een goedkoop apparaat die t niet trekt.
Voor hoofd heb ik geen ervaring want die scheer ik nooit. (benen iij Niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:16

De SE200 is bij Agradi meen ik 50 euro ongeveer, de SE500 komt op ongeveer 80.
Zijn idd super merken die je noemt Rakni...maar idd ook 2ehands nog prijzig...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:47

Dan klopt die op mp al helemaal niet. Die probeert de se 200 voor 125 te verkopen als zwaar scheerapparaat. Alleen de se 600 kan dat van sectolin.
Maar voor het kleine werk wat gevraagd wordt hoef je niet zo een duur zwaar apparaat te kopen. Zeker niet als je nooit het hele lichaam doet en alleen regelmatig 3e oor, benen etc doet.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:49

superpony schreef:
@luxje, op mp 125 euro, maar of je dat moet doen. Weet wel dat ik mailde voor ik verder had gekeken of deze geschikt was voor het gehele paarden lijf te scheren en ik gewoon een antwoord kreeg dat dat WEL kon. Dat kan dus niet en dan weet ik niet of je daar iets wil kopen.

De ruitersportwinkel bij ons heeft de SE 200 op dit moment voor €55,- in de winkel liggen Clown
http://www.ruitershoppasdedeux.nl/N_fra ... dedeux.nl/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:54

Dat zeg ik dus, het klopt dus van geen kanten. Ik wist eerst niet wat de se200 was, maar hij beweerde dat die zelfs geschikt was voor het hele lijf en probeert hem dus ook zo te verkopen, nieuw. Je zal er maar intrappen.............

De shop die ik noemde allaroundsupplies heeft mosers en die zijn heel rustig weet ik van de moser voor mensen. Dat is super fijn voor de gevoelige plekken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:39

Ik heb de SE 500, ik gebruik hem om de manen van mijn pony bij te scheren (fjordenboogje), en het 3de oor. Prima opscheerdingetje maar een heel paard kun je er nou eenmaal niet mee scheren. Ik heb er toen geloof ik 89,95 voor betaald.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:47

skippy1 schreef:
De SE200 is bij Agradi meen ik 50 euro ongeveer, de SE500 komt op ongeveer 80.
Zijn idd super merken die je noemt Rakni...maar idd ook 2ehands nog prijzig...

tja, tweedehands zijn ze wel rond de 100 euro. maar als je je paard volledig wilt scheren raad ik niemand aan een apparaat te kopen dat nieuw onder de 250 euro kost. Deze leveren alleen maar teleurstelling.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:28

Ook 2e hands zijn de zware niet 100 euro, zo ver ik ze afgelopen week heb gevonden op mp. Heb nu een aesculap, maar deed het gister netjes.
Wel vind ik hem voor de kleine dingen erg groot. Heb dus voor oortjes nog even mijn mensen wahl gepakt........Wil in de toekomst wel iets apart voor hun en evt het hondje.....