kletsnatte wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

kletsnatte wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:44

De afgelopen week heeft het echt gigntisch veel geregend en nu is het dus zeiknat op de wei. Er staan plassen en de rest is 1 natte sopzooi. Er zijn mss 2 kleine plekjes die nog relatief droog zijn en er is een berg die uiteraard ook droog is. Voorin en achterin is het echt heel blubberig.
Nou maak ik me daar weer vreselijk druk om. Normaal gesproken had ik ze nu dus naar stal gehaald, maar dat kan niet omdat we binnenkort gaan verhuizen en de stallen vol staan met spullen.
Er is geen mogelijkheid tot schuilen, wel kunnen ze in de luwte van de berg staan, beetje uit de wind.
Mijn ijslander heeft al een hele dikke vacht en de andere 2 hebben een regendeken op.
Ik ben als de dood dat ze weer mok krijgen of andere ellende. nou twijfel ik dus of ik mss een stal moet gaan huren in de buurt, of ze gewoon lekker laten staan.
Ik hoop eind oktober te gaan verhuizen dus het is nog maar voor 3 weken hoogstens.

lynne_berna

Re: kletsnatte wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:45

Heb je geen paddock of bak ofzo wat wat minder nat is?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 20:11

ik heb wel een paddock maar die is te klein voor 3 paarden, vooral omdat de ene wel erg dominant is en die andere 2 in elkaar slaat in een kleine ruimte

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:53

Tinka schreef:
ik heb wel een paddock maar die is te klein voor 3 paarden, vooral omdat de ene wel erg dominant is en die andere 2 in elkaar slaat in een kleine ruimte

en als je nu eens met stroomdraad de paddock in 2en splitst Knipoog

dan kan de dominante aan de ene kant en de andere 2 aan de andere kant

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:06

Zijn ze mok gevoelig?
En is er niet een mogelijkheid om een droog stuk te creeren met beton platen o.i.d.?
Anders zou ik ze wel verplaatsten, of je stal leeg halen Haha! . Helemaal als ze al snel mok hebben.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 16:04

Ze hebben vorig jaar wel mok gehad, nu heb ik nog niet echt kunnen kijken omdat ze helemaal onder de modder zitten. De paddock in 2en splitsen kan niet, daar is ie veel te klein voor. Bovendien trapt dat dominante paardje gewoon door het draad heen, met alle gevolgen van dien. Ik huur de wei alleen maar dus betonplaten kan niet, is ook een beetje zonde voor 3 weken. Ik hoop de paarden zo snel mogelijk te verhuizen, de 15e krijg ik de sleutel. Dan kan dus pas de stal leeg, kan moeilijk die meubels ed buiten zetten in de regen.