aanschaf scheermachine ervaringen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tukker

aanschaf scheermachine ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:58

Ik wil graag een eigen scheermachine kopen. Nu heb ik er eigenlijk niet genoeg verstand van om de juiste te kiezen Clown .
Ik wil de machine gebruiken om mijn uber wollige shetlander mee te scheren. En dan het liefst in 1x dus niet dat ik halverwege moet stoppen omdat de machine te heet word Nagelbijten / Gniffelen. Zelf heb ik even op de site van de paardendrogist gekeken voor scheermachines. Voor mijn gevoel zijn de meeste mensen wel tevreden over de escalape. Wie o wie kan mij een scheermachine aanraden die wel mijn pony in 1 keer kan scheren. En tips geven wat belangrijk is om op te letten.
Groetjes Sylvia

Guusje1

Re: aanschaf scheermachine ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 13:28

Ik lees dit ff mee, zit er ook over te denken om een scheerapparaat te kopen.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:30

Ik ben me ook aan het orienteren voor de aanschaf van een nieuw scheerapparaat. Heb tot nu toe altijd met een koeienapparaat gewerkt, ging prima maar dan hield ik wel een half jaar lang strepen op mijn paard en dat staat niet bepaald charmant Clown

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:45

Vrijdag voor het eerst met mijn nieuwe Heiniger progres geschoren en beviel prima. Had hiervoor een Constanta 3 Paard, maar die vond ik te zwaar en mede daardoor te onhandig. Voor het fijne werk (oren, hoofd, kootholtes e.d.) heb ik de Sectolin 200, ook een fijn apparaat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:08

Ik kan eigenlijk maar een echt robuust apparaat aanraden, en dat is de aesculap econom.
Die kan tegen een stootje, en word niet warm of koud van een shetter. Hoewel je wel na elke shet je messen kunt slijpen, shetters hebben een rotvacht voor je apparaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:00

geen tips, maar ik lees wel even mee...
ik wil er misschien ook eens een aan gaan schaffen, maar heb ook geen idee wat ik dan moet hebben...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:02

Ook ik heb een heiniger progress. Niet te zwaar in de hand, geluid valt mee en prettig vast te houden. Scheert met gemak een heel paard Lachen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:23

Heerlijke machines de Heiniger Progress. Makkelijk in de hand, weinig geluid en weinig trillingen. Heb er vorig jaar 3 paarden mee geschoren in verschillende patronen en 2 ervan voor het eerst er kennis meegemaakt. Excl. die van mezelf want die heb ik 2x streep geschoren vorig jaar. En dit jaar alleen een streepje hals bij die van mij.

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:40

ratjelover schreef:
Ik ben me ook aan het orienteren voor de aanschaf van een nieuw scheerapparaat. Heb tot nu toe altijd met een koeienapparaat gewerkt, ging prima maar dan hield ik wel een half jaar lang strepen op mijn paard en dat staat niet bepaald charmant Clown

Met een koeienmachine kan je prima een paard mee scheren alleen moet je andere messen erop zetten.
Het beste resultaat krijg je met de combinatie: 31 tanden onder + 23 tanden boven.

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:57

Hoi Hoi.
Ik heb zelf toch idd maar gekozen voor de econom. En heb hem zelfs al op 2 paarden gebruikt, echt een super apparaat. Thanks voor de tips.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:36

Ik heb vorig jaar een 2ehands aesculap econom gekocht, het is volgens mij echt een oud ding maar hij werkt nog super! Ik ben er erg tevreden over Lachen

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:44

Daan_Ordeal schreef:
Ik heb vorig jaar een 2ehands aesculap econom gekocht, het is volgens mij echt een oud ding maar hij werkt nog super! Ik ben er erg tevreden over Lachen

Als je mij het type en/of kleur machine met het serie nummer geeft kan ik voor je kijken hoe oud hij is.

dick

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:25

Oh dat is wel handig om te weten! Moet ik thuis even kijken Lachen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:25

Ik heb zelf de Sectolin Clipper en dan een nummer erachter de zwaarste uitvoering iig.
Die is erg fijn!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:08

De SE600?
Die heb ik nu ook. Alleen nog niet gebruikt omdat ik door leveringsproblemen hem bij een andere shop moest bestellen en hem pas binnen heb.
Ik hoor er positieve verhalen over dus ben benieuwd! Hji ziet er degelijk uit, klinkt niet verkeerd en ligt fijn in de hand.