Iemand ervaring met de Pagony Tiger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Iemand ervaring met de Pagony Tiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:39

Hoi bokkers.

Ik wil voor mijn vz shetlanders een regendeken kopen, voor beiden 1.
Ik heb er 1 gezien, hij is er tot de maat miniminishetland. Wat is miniminishetland? Het is een 125 cm. Is dat ong 80 cm? Want dat is Levi nl. Trol is zo'n 90 cm, dus zou wel minishetland passen, dat is 135 cm Knipoog

Heeft iemand ervaring met deze deken? :

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Judje op 24-09-08 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

PolosportJ

Re: Iemand ervaring met de Pagony Tiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:51

Ik heb geen ervaring met de maat: "miniminishetland" Knipoog Maar ik heb voor mijn paard wel de pagony tiger met 200 grams vulling. Hij is in ieder geval lekker warm, veel warmer dan menig andere deken welke veel zwaarder is. Verder schuurt hij totaal niet bij de mijne en blijft hij goed liggen. Ik heb wel een maatje groter genomen, omdat dekens inderdaad snel schuren bij mijn paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:53

Op zich wel fijne dekens, maar ik vond het niet sloopproof voor mijn pony, want hij is gek op overdreven rollen en schuren en daar kon die deken helaas niet tegen....

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:54

Met maatje minishetland hier ook geen ervaring maar voor mijn d-pony heb ik zowel de 0-grams regendeken als een 370-grams winterdeken en beide bevallen mij prima. Geen last van schuurplekken en de pasvorm is voor mijn pony perfect.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:59

Voor mijn merrie van 90 cm heb ik een 125 onderlengte liggen.
Welke maat jij nodig hebt is heel makkelijk te bepalen.
Je neemt een lang stuk touw en dan hou je het begin middenvoor op de borst vast en dan tot net voorbij de staart. (zeg maar het stuk waar normaal de onderzijde van de deken zou lopen)
Dat stuk touw meet je op, en dat is de onderlengte van de deken.
Verschilt namelijk per pony (hoelang de romp is enzo)

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:35

ik heb de regendeken en de 200 grams gevoerde deken! En vind ze ideaal...

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:00

PolosportJ schreef:
Ik heb geen ervaring met de maat: "miniminishetland" Knipoog Maar ik heb voor mijn paard wel de pagony tiger met 200 grams vulling. Hij is in ieder geval lekker warm, veel warmer dan menig andere deken welke veel zwaarder is. Verder schuurt hij totaal niet bij de mijne en blijft hij goed liggen. Ik heb wel een maatje groter genomen, omdat dekens inderdaad snel schuren bij mijn paard.

Ik kreeg vandaag een mailtje dat 'miniminishetland' voor pony's van 80-90 cm is, (schoft) en 75cm tot de rug Lachen
Zijn het stevige dekens?
Als het goed is komen ze niet op stal, wel als het echt noodweer is dat er veel sneeuw ligt etc, dus staan ze normaal altijd buiten, kan dat met deze dekens?
En ik denk dat ik de dekens volgend winter pas gebruik, want ik heb nu niet genoeg geld... En heb geen baantje dus ik begin een krantenwijk en spaar mijn zakgeld op Knipoog Op zich 'train' ik ze nu nog niet echt omdat ik nog aan het opbouwen ben.. Ze zweten namelijk snel..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:57

Evelli schreef:
Voor mijn merrie van 90 cm heb ik een 125 onderlengte liggen.
Welke maat jij nodig hebt is heel makkelijk te bepalen.
Je neemt een lang stuk touw en dan hou je het begin middenvoor op de borst vast en dan tot net voorbij de staart. (zeg maar het stuk waar normaal de onderzijde van de deken zou lopen)
Dat stuk touw meet je op, en dat is de onderlengte van de deken.
Verschilt namelijk per pony (hoelang de romp is enzo)

Lees mijn berichtje nog even door.
Denk dat je beter dit kan doen dan hun mailtje met stokmaten geloven Knipoog
Probeer je alleen te behoeden van een niet passende deken ellende, ken die zelf namelijk als te goed met mijn merrie van 90 cm

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:25

Helaas geen ervaring met miniminishet- maat maar wel met deze dekens. Paard van mijn vriendin heeft altijd deze dekens(k denk dat ze wel de hele collectie heeft..)watredicht en lekker warm.
Maar niet sloop proef. Ik weet niet hoe je paardje is met dekens. Mijn tiger deken leeft al voor het 3e jaar(geen enkel gaatje) Maar die van me vriendin sloopt ze wel na een seizoen.
Maar dat is ook een sloper dus jaa...

Uusepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:27

Niet in de maat mini shet Haha! Maar ik had zo'n deken 370 grams vulling echt heerlijk warm, de maat vind ik wel iets klein vallen en mijn paard kreeg er schuurplekken van. Dus ik hou het bij HH dekens.

Wieke_vSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:30

Heb deze deken ook gehad. Lag op mijn fries, opzich een goede deken, maar 1 groot nadeel vind ik dat er geen schoftbontje op zit en dat betekende een kale plek op de manenkam. Heb voor dit jaar dus een andere deken gekocht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:21

Wieke_vSM schreef:
Heb deze deken ook gehad. Lag op mijn fries, opzich een goede deken, maar 1 groot nadeel vind ik dat er geen schoftbontje op zit en dat betekende een kale plek op de manenkam. Heb voor dit jaar dus een andere deken gekocht.

Als de deken goed zou passen zou het schoftbontje geen probleem mogen zijn, want als een deken druk doet die dat ook met bontje.
Je zegt zowiezo al een fries, daar zijn de standaard dekens bijna niet passend op de maken, vandaar dat het bigneck en frieze dekens op de markt zijn.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:07

super deken die tiger!

Maar voor shetjes?

Ik heb wel iets gezien in het blad van agradi voor shetlanders e.d. / zat bij de paard en sport van afgelopen weekend!