[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:47

Ik baal... mijn mooie nieuwe Shires deken is op de staart naad hartsikke lek... gelukkig als boven deken gebruikt maar de onderdeken was daardoor nat.
Heb er daarna de slang op gezet en het lekte vrijwel meteen door.

Afbeelding
Afbeelding

Echt balen want hij is zo leuk.. maar moet ook functioneel zijn... dit is niets.

Ook heeft hij boven op nu rare 'putten' zitten. Herkend iemand dit? Hier is die wel wateridicht
Afbeelding

No_No

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:50

Wat gek.. Ik zou de winkel even contacteren.

Soms moet stof een keer helemaal doordrenkt geweest zijn voor ze waterdicht zijn. Bij tenten is dat ook wel eens zo.
Je zou nadendichter kunnen proberen als de winkel je laat zitten met de deken..

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:42

Voor ons paard zou ik graag een halsdeken van Rambo willen aanschaffen (ze heeft nu een Rambo deken)

- Er zijn verschillende modellen van halsdekens, passen deze aan alle Rambo dekens?
- Welke maat zou ik moeten bestellen? Haar deken maat is 195

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:01

Linda1989 schreef:
Voor ons paard zou ik graag een halsdeken van Rambo willen aanschaffen (ze heeft nu een Rambo deken)

- Er zijn verschillende modellen van halsdekens, passen deze aan alle Rambo dekens?

6.3 tenminste was wel bij mijn pony het geval. Maar dat is bij iedereen anders.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:03

Linda1989 schreef:

Het ligt eraan wat voor halsaansluiting er aan je deken zit (4 ijzeren ringen of brede klittenbanden). Bij dekenmaat 195 hoort maat L maar als je paard een korte hals heeft zou maat M ook wel eens kunnen passen want de maten zijn vorig jaar of 2 jaar geleden veranderd.

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:05

Er zitten 4 ijzeren ringen aan

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:17

Linda1989 schreef:

Dan moet je een original hals hebben van Rambo.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:44

Linda1989 schreef:

Ik heb nog een ongevoerde hals liggen. Alleen niet van Rambo, blauw met beige ruitje, maat L denk ik. Zat bij dekenmaat 206

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:17

Ik lees veel goede verhalen over de Dominick dekens. Zijn deze dekens echt goed waterdicht?

Ik zou een regendeken ervan willen waar een hals aan kan. Echter hebben ze alleen een hals van 200g. Past een amigo hals met 4 ringen ook aan de deken? Iemand ervaring mee toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:19

Ik heb vandaag 0grams halzen geprobeerd bij de Rambo Original. Ik vind ze behoorlijk ruim vallen; bij dekenmaat 6'3/190 raden ze al de L aan, maar dat was een soort tafellaken. Omdat [***] een erg zware hengstenhals heeft was ik bang dat hij een soort rollade zou worden in de M, maar zelfs daar heeft hij nog flink wat ruimte in de breedte over. Ook is hij erg lang; ik moest de bovenkant terugklappen omdat hij anders over de oren viel. Dus bij twijfel zou ik altijd een maatje kleiner gaan. Misschien dat [***] zelfs de S nog wel zou passen, maar hij is dan ook ietwat afwijkend gebouwd; bij een stokmaat van 150 raden ze de 125/175 aan maar hij past alleen in een 140/190 omdat zijn hals te zwaar is voor kleinere maten. Maar juist daarom vond ik het wel apart dat de halzen juist weer erg groot vallen.

Moesten jullie paarden trouwens ook aan de halsstukken wennen? [***] vond het geluid erg spannend met al dat geritsel achter zijn oren.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:17

Voor alsnog weer blij met de Rambo wug, lijkt aardig te vallen. Hangt wat minder aan de voorkant dan dekens zonder halve hals.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ik dit dek heb viel het me op dat het dek van m'n andere merrie eigenlijk weer zou moeten worden geïmpregneerd. Van dit nieuwe dek viel alles zo prachtig af terwijl het oude dek (ook nog 100% waterdicht overigens) veel natter en daardoor ook zwaarder werd. Hoe doen jullie dit, zelf met een spuitbus of?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:18

Mijn paard van 1.62 dekenmaat 6'0 (190) past ook het best maat M voor het halsstuk. Ze heeft ook vrij gespierde nek ondanks dat ze rank gebouwd is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:51

Ik gebruik waterdicht spul voor tenten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:35

Kasmir schreef:
Voor alsnog weer blij met de Rambo wug, lijkt aardig te vallen. Hangt wat minder aan de voorkant dan dekens zonder halve hals.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nu ik dit dek heb viel het me op dat het dek van m'n andere merrie eigenlijk weer zou moeten worden geïmpregneerd. Van dit nieuwe dek viel alles zo prachtig af terwijl het oude dek (ook nog 100% waterdicht overigens) veel natter en daardoor ook zwaarder werd. Hoe doen jullie dit, zelf met een spuitbus of?

Waterdichtspul voor schoenen gebruik ik. Bij de schoenenwinkel heb je heel goed spul, zodat het ook ademend blijft. Wel goed kijken dat je spul voor textiel koopt en niet voor leer.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:50

Nessa schreef:
Ik zie trouwens dat de dominick polo geen staartflap heeft?
Hoe ervaren jullie dat? Waait het niet naar binnen bij de billen?

Nu moet ik zeggen dat ik die staartflap sowieso niet heel fijn vind. Mevrouw houd der staart opzij. Dus 1 kant poept ze onder...

Ben wel steeds meer overtuigd. Ook dat DLS systeem. Denk wel dat ik hiervoor ga

Ja, staartflap kan er gewoon op. Zelf vind ik de brede staartflappen van de combi echt superfijn.
Hier goede ervaringen met Dominick bij mijn 24/7 buiten pony.

Ik las iets over staldekens (Amigo) onder de outdoordekens van Horseware. Ik deed dat al voor er liners bestond, ging heel goed idd.

xyzutu2, halzen zijn helaas veranderd. Voorheen waren ze korter en fijner vond ik. Nu heb ik ook probleem dat de gewone bijpassende hals veel te lang is..
Dus deken ligt mooi te zijn en gebruik ik alleen als we weggaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:58

De polo heef een smalle staartflap zag ik gisteren (ze zijn binnen!)
Voor mijn paard vind ik dat juist fijn. Die brede flappen poept ze onder. Als ze dan wat natte mest heeft is het een vieze bende.

Vandaag passen! Vind ze er zo los op de bank er mooi uit zien.
Zie niks van die DLS. Haha. Als het maar werkt

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:59

Hoeveel spuitbussen gaan er over 1 deken, stuk of 2 denk ik of niet?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:08

Ligt eraan hoe groot de spuitbus is, maar rond de 2 inderdaad. Soms iets meer, soms iets minder.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:33

Op een deken die zo lek als een mandje is spuit ik 400ml Bucas spray, dat heeft de laatste dagen zeker toch wel bewezen genoeg te zijn.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:48

Allright :) deken is verder niet lek maar lijkt me wel fijn als het water er zo mooi vanaf loopt als bij die nieuwe. Issie toch sneller droog en wordt die minder zwaar. Ik ga eens ergens 2 bussen impregneerspray scoren.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:27

Wie weet hoe je de als bevestigd van een select onderdeken? Kan die ook aan de bovendeken alleen vast maken

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:36

JenniferU ik ben nu inderdaad voor de Select Turnout aan het kijken :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:16

hey! mijn paard is begin november geschoren. Ondertussen zij zijn hoofd, hals en benen weer aardig dik. Hij heeft nu een 400 grams breathable deken van equilook op en daarboven een 100 grams, die dus weinig nut heeft. Het nekstuk heeft hij pas sinds vandaag op (voorheen een 0 grams nekstuk, nu dus 400 gram). Met de koude temperaturen dacht ik eraan voor de dagen waarop het flink vriest ( dinsdag -9 in belgie) gewoon een fleece onder de 400 grams te doen? Is misschien een beetje krap maar dat lijkt mij wel meer nut te hebben. Nu voelt hij altijd lekker warm onder zijn deken.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:29

Ik word hier lichtelijk gek. Mijn paard heeft het onder haar 400 gram deken het toch echt te koud als het vriest. Met deze temperaturen voelt ze lauw, en is dan net te doen.

Dat betekent dat ik of snel een goede onderdeken nodig heb of een heel dikke waterdichte deken. Nav de tips hier heb ik zojuist de HH highliner geprobeerd, die trekt net zoals andere onderdekens strak op de borst. Nu serieus naar de amigo insulator aan het kijken. Zouden die niet strak trekken op de borst?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:02

__elise__ schreef:
Ik word hier lichtelijk gek. Mijn paard heeft het onder haar 400 gram deken het toch echt te koud als het vriest. Met deze temperaturen voelt ze lauw, en is dan net te doen.

Dat betekent dat ik of snel een goede onderdeken nodig heb of een heel dikke waterdichte deken. Nav de tips hier heb ik zojuist de HH highliner geprobeerd, die trekt net zoals andere onderdekens strak op de borst. Nu serieus naar de amigo insulator aan het kijken. Zouden die niet strak trekken op de borst?

Ik had met "staldekens" juist last van schuurplekken op de schouders, ook met de Insulators. Nu heb ik gewoon 2 outdoors over elkaar en dat gaat wel goed.