Doen mensen vanacht weer een deken om? Ik ga het denk ik wel doen.
Es_ther
Geplaatst: 17-09-12 20:01
Jap, die van mij hebben nu hun jasje weer aan ^^,
Polderpaard
Geplaatst: 17-09-12 20:05
Geryon schreef:
Doen mensen vanacht weer een deken om? Ik ga het denk ik wel doen.
Ik heb mijn paard nu 's nachts met fleecedeken staan. Onze stal is wel winddicht, maar het wordt nu toch wel kouder. Deze week starten we ook met een fleece gevoerde regendeken; het wordt nat en een stuk kouder! Hij heeft tot nu toe bloot gestaan en heeft op delen van zijn lijf - vooral zijn buik en hals - al een lekker zacht teddy vachtje (knuffelbaar ). We rijden hem niet intensief, maar een echt dikke vacht lijkt me toch niet handig. Met welke temperatuur gaan jullie ongeveer over op een dikkere deken? En neem je dan 100 of 150 grams of maakt dat niet heel veel uit?
mijne heeft een mooi regendeken met fleece op. en ik moet zeggen dat hij nogsteeds een zomervachtje heeft. hoe is dat bij jullie? al dik in de wintervacht?
Es_ther
Geplaatst: 17-09-12 20:28
@Nicky-rilana. Mijn pony wel, maar dat is gewoon standaard. Die kweekt gewoon een teddyvachtje, maar nu vind ik het niet erg. Wedstrijden rijden wij niet meer en het is de vraag of ze wel lekker rond blijft. Ze is een aantal winters behoorlijk afgevallen en vorige winter was ze voor het eerst een beetje rond. Ze is 18 jaar en heeft nu een 0 grams op . Mijn paard heeft nog een zomervachtje!
PercyLeen
Geplaatst: 17-09-12 20:29
nicky_rilana schreef:
mijne heeft een mooi regendeken met fleece op. en ik moet zeggen dat hij nogsteeds een zomervachtje heeft. hoe is dat bij jullie? al dik in de wintervacht?
Hier hetzelfde, regendeken met fleece en een zomervachtje. Ik zou er voor tekenen om niet te hoeven scheren!
Casarell
Geplaatst: 17-09-12 20:33
Hier een 0 grams regendeken (met gladde voering) en nog steeds een mooi zomervachtje.. Deken blijft trouwens ook overdags op liggen.. maar ademt goed. Hij is trouwens wel aan het verharen
Een zomerdeken is alleen een deken van katoen Geryon. Dus niet waterdicht.
Een regendeken is een deken die waterdicht is, eventueel met een vulling of fleecevoering.
amber_steph
Geplaatst: 17-09-12 20:54
Ik heb vannacht en vandaag ongevoerde regendeken opgelaten bij mijn paard. hij voorspelde vandaag regen maar overdag droog gebleven, nu regent het aan een stuk door. nog even in de middag gevoeld eronder, maar hij voelde gewoon lekker aan, ook in het zonnetje. Over een paar nachten gaat het richting de 6 graden in de nacht, en dan gaat de 100 gr deken weer op. even aankijken wat het overdag word.
Shetlief staat gewoon zonder, begint al een echte teddyberenvacht te krijgen, maar word eind volgende maand of miss eerder geschoren en komt ook onder de dekens te staan.
overdag buiten regendeken. als hij s avond binnen komt gaat hij af. maar vanaf morgen gaat hij niet meer af. shetlander staat zonder word zondag geschoren.