[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:49

Nessa schreef:
Potverdorie. Ik krijg de deken zojuist binnen. Staat er op het kaartje waterdichtheid van 2000. Dit is te laag. Paard staat 24/7 buiten. Blugh.

Wil liefst 3000+ hebben.

Dat vind ik zo fijn van mijn BR dekens. Hoge waterdichtheid en heel goed ademend. Ik wil dat weer...

Rambo, Bucas of Dominick al geprobeerd?

Nessa

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:11

Denk dat ik even ga kijken voor dominick. Goede verhalen over gehoord.
Inmiddels contact gehad met epplejeck. En deken is inderdaad slechts 2000. Jammer!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:24

cinniz123 schreef:
Veulen84 schreef:
Lastig die maat. Verkoop zelf alleen zulke dekens in 300gram. Vroeger had kramer zo'n model. Had je daar al gekeken?

Ja ze hebben er daar 1 alleen is hij wel erg duur! 120€ Opzich niet erg maar ben nog in afwachting of de pony een mijt allergie heeft.dus hoopte eingenlijk op iets goedkopers :o

Anders een goedkope zonder halve hals?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:39

Ik ben erg tevreden over mijn tweedehands Dominick, ook hoe die zich nu houdt met de onderdeken eronder.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:51

Hoe waterdicht zijn ze?
Heb ze al wel een bericht gestuurd hoor. En geen probleem bij de voorsluiting?

Hoeveel grams heb je erop liggen?
Ik neig naar de 200 grams.

Ben best bereid 200 euro uit te geven inmiddels. Al die miskopen kosten me meer

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:55

Hij is prima waterdicht heb ik het idee, ze staat er 24/7 buiten mee met schuilstal en rolt graag in de plassen.
Het is een oud type 0grams, dus heeft een voorsluiting zoals die EJ die je noemde. Ik had liever de voor sluiting van de huidige dekens gehad, maar in principe werkt het goed.
Verder blijft ie keurig liggen en heeft ze nergens plekken erdoor. Zodra mijn budget het toe laat komt er een 200 grams bij.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:58

0 grams is voor mij gelukkig niet nodig dus, haar BR 0 grams ligt echt perfect (hopelijk blijft ie nog lang heel. Want de nieuwere versies liggen dus niet fijn blijkbaar)

Ik wacht het antwoord van dominick even af.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:56

Hoi iedereen,

Even een klein vraagje. Mijn oudere merrie met stofallergie staat 24/7 buiten en heeft daarom met regenachtige dagen/sneeuw dagen een regendeken 100gr op. Nu heeft ze hem een week aan een stuk op gehad doordat er steeds buien waren of langere periodes regen. Na het weekend gaat het droger worden, maar wel een stuk kouder (zelfs -10 zag ik). Nu is mijn vraag, kan ik de deken als het straks koud en droog is afhalen, of wacht ik beter tot het minder koud is? Ze heeft wel een wintervacht, want ze heeft de deken nooit non-stop opgehad, eigenlijk vanaf zaterdag pas meerdere dagen aan een stuk (tot vandaag).

Ik heb nooit met dekens gewerkt, tot ze de allergie kreeg. Daarom moet ze 24/7 buiten staan het liefst zonder stal (alleen als het echt vies is). Ze heeft beschutting door voldoende bomen en als extraatje dus ook een deken 100 gr als het nat en koud is.

Groetjes!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:00

Nandos schreef:
Hoi iedereen,

Even een klein vraagje. Mijn oudere merrie met stofallergie staat 24/7 buiten en heeft daarom met regenachtige dagen/sneeuw dagen een regendeken 100gr op. Nu heeft ze hem een week aan een stuk op gehad doordat er steeds buien waren of langere periodes regen. Na het weekend gaat het droger worden, maar wel een stuk kouder (zelfs -10 zag ik). Nu is mijn vraag, kan ik de deken als het straks koud en droog is afhalen, of wacht ik beter tot het minder koud is? Ze heeft wel een wintervacht, want ze heeft de deken nooit non-stop opgehad, eigenlijk vanaf zaterdag pas meerdere dagen aan een stuk (tot vandaag).

Ik heb nooit met dekens gewerkt, tot ze de allergie kreeg. Daarom moet ze 24/7 buiten staan het liefst zonder stal (alleen als het echt vies is). Ze heeft beschutting door voldoende bomen en als extraatje dus ook een deken 100 gr als het nat en koud is.

Groetjes!

Ik zou m er gewoon af halen. 100 grams is niet zoveel. Ik doe dat zelf ook. Zelfs met 200 grams. Ik merk niks aan mijn paard.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:02

Veulen84 schreef:
cinniz123 schreef:
Lastig die maat. Verkoop zelf alleen zulke dekens in 300gram. Vroeger had kramer zo'n model. Had je daar al gekeken?

Ja ze hebben er daar 1 alleen is hij wel erg duur! 120€ Opzich niet erg maar ben nog in afwachting of de pony een mijt allergie heeft.dus hoopte eingenlijk op iets goedkopers :o

Anders een goedkope zonder halve hals?[/quote]

Die heeft hij al maar heb het idee dat hij teveel op zn schoft drukt.
Vandaar halve hals.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:06

Nandos schreef:
Hoi iedereen,

Groetjes!

Hangt een beetje van de verdere omstandigheden af en hoe ze zich houdt. Heb je de mogelijkheid om na een uurtje nog eens te checken?
Gewone kou is niet zo'n aanslag, maar als er ook nog flink wind staat zou ik wel wat voorzichtiger zijn. Maar zeker proberen ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:01

Ik zie trouwens dat de dominick polo geen staartflap heeft?
Hoe ervaren jullie dat? Waait het niet naar binnen bij de billen?

Nu moet ik zeggen dat ik die staartflap sowieso niet heel fijn vind. Mevrouw houd der staart opzij. Dus 1 kant poept ze onder...

Ben wel steeds meer overtuigd. Ook dat DLS systeem. Denk wel dat ik hiervoor ga

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:05

Nessa schreef:
Ik zie trouwens dat de dominick polo geen staartflap heeft?
Hoe ervaren jullie dat? Waait het niet naar binnen bij de billen?

Nu moet ik zeggen dat ik die staartflap sowieso niet heel fijn vind. Mevrouw houd der staart opzij. Dus 1 kant poept ze onder...

Ben wel steeds meer overtuigd. Ook dat DLS systeem. Denk wel dat ik hiervoor ga

Volgens mij hebben tegenwoordig alle outdoordekens een staartflap.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:06

Als je bij Dominick zelf besteld krijg je echt een super service!
Ik heb ook de polo, werd gebeld of ik er een staartflap aan wilde, hebben ze direct erop gezet en diezelfde dag nog op de post gedaan.
Op mijn paard ligt de deken echt perfect!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:07

Ja ga wel voor een nieuwe deken hoor! Geen goede ervaring met 2e hands dekens. Liever iets meer betalen.

Ah ok. Dan weet ik nog even niet of ik nou met of zonder staartflap wil :')

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:13

Nessa schreef:
Ja ga wel voor een nieuwe deken hoor! Geen goede ervaring met 2e hands dekens. Liever iets meer betalen.

Ah ok. Dan weet ik nog even niet of ik nou met of zonder staartflap wil :')

Ik zou met doen, maar dat is omdat ik weet dat de staartflap niet mega is dus door de staart makkelijk opgetild wordt ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:16

Ah dan ga ik voor met inderdaad. Die van BR is best groot.

Ben er eigenlijk al over uit. Wil deze bestellen. Maar geen idee welke maat. Hopelijk krijg ik snel antwoord :+

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:53

RianneH schreef:
Hangt een beetje van de verdere omstandigheden af en hoe ze zich houdt. Heb je de mogelijkheid om na een uurtje nog eens te checken?
Gewone kou is niet zo'n aanslag, maar als er ook nog flink wind staat zou ik wel wat voorzichtiger zijn. Maar zeker proberen ;)

Ze heeft altijd 24/7 buiten gestaan tot zomer 2015. Toen ben ik verhuisd en heeft ze vanaf november snachts en soms overdag in een uitloopstal gestaan. Toen is de allergie ook ontwikkeld. Vanaf vorig jaar feb. staat ze weer 24/7 buiten en omdat ze toen zo zwak was met haar longen heeft ze onder een regendeken met fleece gestaan. Dat heb ik deze winter een beetje willen aanhouden met de echt vieze dagen (erg veel regen, ook met regen + wind en sneeuw). Maar zodra het droog was ging de deken dan ook gelijk weer af. Nu heeft ze hem op vanaf vrijdagavond vorige week omdat het hier heel erg slecht was in het weekend (ijzel en wind). De dagen daarna was het zachter maar wel veel regen dus heb ik de deken opgelaten. Maar nu twijfel ik dus omdat ze hem al een poosje op heeft. Kan het niet goed in de gaten houden snachts (staat niet aan huis), maar ze krijgt dan wel voordroog bij. Misschien dat ik haar in een uitloopstal kan zetten, maar weet niet of die bezet zijn door de kou.

Sowieso maar even proberen en anders gaat ie weer op denk ik! :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:19

Ugh, ik dacht dat ik helemaal rond was qua deken, maar de liners schuiven helaas nogal, waardoor ze daar weer schuurplekken van krijgt. Aangezien de buitendeken wel heel netjes blijft liggen nu dus toch maar losse dekens erbij. Heb al een Rhino Wug heavy goedkoop kunnen overnemen die nog helemaal nieuw was en die ligt gelukkig ook goed. Dus nu ook nog maar een 200 grams erbij zoeken. Gedoe altijd die dekens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:42

Wat balen! Hier blijven de liners goed op hun plek door de Rambo bevestiging voor en achteren (als ik wil kan ik ze zelfs bij de borst gedraaid opdoen zodat de sluiting niet midden op de borst zit en dan blijft hij netjes zo zitten) maar het is gewoon niet geschikt voor ultrasmalle paardjes met een hoge schoft; de liner trekt de bovendeken naar achteren en dat is zonde, van de buitendeken zelf zit goed. Dus hier gaat de 250/100grams vari-layer Rambo liner na 1x gebruiken ook in de verkoop en heb ik ook maar een dikkere buitendeken besteld voor als het komende week gaat vriezen.

De 100grams Ionic liner houden we wel vanwege de extra rugontspannende werking, maar daarvan heb ik gisteren de borstsluiting naar beneden verplaatst zodat [***] meer halsruimte heeft. Ook heb ik de sluiting veranderd in een simpele klittenbandstrook en het systeem verwijderd waarbij je het klittenband door een metalen oog haalt en weer aan zichzelf vastplakt. Dat is op zich een prima systeem, maar het is erg dik en het zorgt ervoor dat er nóg een metalen oog onder de twee metalen ogen van de buitendeken zit. 3 metalen ringen/ogen op een botterig kippenborstje vind ik gewoon teveel.
Straks gaat de Ionic 2.0 voor het eerst weer mee naar het paard. Ik ben benieuwd naar hoe hij nu valt!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:10

Het vreemde is dat het onder de wug met alleen achter klipjes wel goed ging (hoewel dat ook maar 2 dagen was en het nu ook pas na meerdere dagen echt problemen geeft). Ik heb nu dan ook maar de bevestiging bij de hals niet vast gedaan om te kijken of het dan in elk geval wat minder schuurt. Maar hier dus toch ook de liners maar weer in de verkoop zodra ik een 200 grams deken binnen heb. Wel jammer, want het systeem an sich is ideaal!

Wel fijn dat je met Ionic wel verschil merkt! Hopelijk maakt je aanpassing hét verschil!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:39

Bij Domïnick kunnen ze zelf heel netjes staartflappen aanzetten als er geen staartflap standaard aan de dekens zit.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:24

xyzutu2 schreef:
Wat balen! Hier blijven de liners goed op hun plek door de Rambo bevestiging voor en achteren (als ik wil kan ik ze zelfs bij de borst gedraaid opdoen zodat de sluiting niet midden op de borst zit en dan blijft hij netjes zo zitten) maar het is gewoon niet geschikt voor ultrasmalle paardjes met een hoge schoft; de liner trekt de bovendeken naar achteren en dat is zonde, van de buitendeken zelf zit goed. Dus hier gaat de 250/100grams vari-layer Rambo liner na 1x gebruiken ook in de verkoop en heb ik ook maar een dikkere buitendeken besteld voor als het komende week gaat vriezen.

De 100grams Ionic liner houden we wel vanwege de extra rugontspannende werking, maar daarvan heb ik gisteren de borstsluiting naar beneden verplaatst zodat Rio meer halsruimte heeft. Ook heb ik de sluiting veranderd in een simpele klittenbandstrook en het systeem verwijderd waarbij je het klittenband door een metalen oog haalt en weer aan zichzelf vastplakt. Dat is op zich een prima systeem, maar het is erg dik en het zorgt ervoor dat er nóg een metalen oog onder de twee metalen ogen van de buitendeken zit. 3 metalen ringen/ogen op een botterig kippenborstje vind ik gewoon teveel.
Straks gaat de Ionic 2.0 voor het eerst weer mee naar het paard. Ik ben benieuwd naar hoe hij nu valt!

Hoe is je ervaring met de Ionic liner? Heb je het idee dat het echt iets toevoegt?
Mijn paard kan nogal strakke rugspieren hebben, dus lijkt me wel prettig voor haar.
Hij is nu voor €129,87 in de aanbieding bij Agradi.
https://www.agradi.nl/rambo-ionic-liner ... 40-191.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:42

Lastige vraag, ik vind het sowieso moeilijker om in toermalijn en negatieve ionen te geloven dan in hittereflectie. ;)
[***] krijgt dagelijks een BOT/Fedimax rugwarmer op dus dan is het lastig om nog te bepalen wat precies invloed heeft op wat. Ik heb vooral de ionic liner gekocht omdat ik sowieso een liner nodig had en deze dan misschien nog wat extra's doet. In [***]'s geval is ook gewoon alles of niets, want als het allemaal niet aanslaat dan is zijn carriere als rijpaard misschien al over voor die begonnen is.

Wel een goede kortingtip trouwens van Agradi! Ik keek nog even verder, maar ze hebben zelfs een nog goedkopere, niet gevoerde ionic stable sheet: https://www.agradi.nl/rambo-ionic-stable-sheet-165.htm Misschien ook nog een idee voor wie het ionic gebeuren eens wil proberen?
Ik vind het met rambo alleen zo lastig dat iedereen de maten anders meet... Als ze nou gewoon de Engelse maat ook zouden noemen dan weet je tenminste wat je koopt. [***] heeft een 6'3'' en de verkoper noemde dat een 191cm deken. Maar is dat dan de 190 van Agradi of de 195? :o?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:52

xyzutu2 schreef:
Lastige vraag, ik vind het sowieso moeilijker om in toermalijn en negatieve ionen te geloven dan in hittereflectie. ;)
Rio krijgt dagelijks een BOT/Fedimax rugwarmer op dus dan is het lastig om nog te bepalen wat precies invloed heeft op wat. Ik heb vooral de ionic liner gekocht omdat ik sowieso een liner nodig had en deze dan misschien nog wat extra's doet. In Rio's geval is ook gewoon alles of niets, want als het allemaal niet aanslaat dan is zijn carriere als rijpaard misschien al over voor die begonnen is.

Wel een goede kortingtip trouwens van Agradi! Ik keek nog even verder, maar ze hebben zelfs een nog goedkopere, niet gevoerde ionic stable sheet: https://www.agradi.nl/rambo-ionic-stable-sheet-165.htm Misschien ook nog een idee voor wie het ionic gebeuren eens wil proberen?
Ik vind het met rambo alleen zo lastig dat iedereen de maten anders meet... Als ze nou gewoon de Engelse maat ook zouden noemen dan weet je tenminste wat je koopt. Rio heeft een 6'3'' en de verkoper noemde dat een 191cm deken. Maar is dat dan de 190 van Agradi of de 195? :o?

Dank je voor je antwoord!! Ga er nog even over na denken!